‘ליברמן מפיל סדרתי של ממשלות ימין. פתאום הוא נגד החרדים’

חרדים 10
|
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 20:25
ראש הממשלה תקף בחריפות: “ליברמן צונח במנדטים אז מחפש פטנט שישאיר אותו מעל אחוז החסימה. קונץ-פטנט. פתאום חוק הגיוס חשוב לו” • גילה: “הוא אמר לאחד מראשי המפלגות – ‘מה אני אתן לביבי להרכיב ממשלה? הוא יישאר פה לעוד עשר שנים…’ טוב אני לא מתחייב. אני אשתדל”

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (חמישי) בחריפות את אביגדור ליברמן – שמנע את הקמת הממשלה וגרר את המדינה לבחירות חדשות.

”ליברמן הוא ‘המפיל הלאומי’. הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין.  זו הפעם השלישית שהאיש הזה פועל להפלת ממשלת ימין”, אמר נתניהו. ”ליברמן אומר שהפיל ממשלת ימין בגלל חוק הגיוס. אומר שזה בוער בו. אבל הוא הצטרף לממשלתי ב-2016 כשהיה חוק גיוס מקל יותר ונוח יותר לחרדים. ליברמן לא אמר מילה. אפילו לא פסיק”.

נתניהו סיפר: “הוא קיבל את כל מה שהוא רצה. הוא קיבל גם את חוק הגיוס לפי מה שרצה, אבל ליברמן הוא המפיל הלאומי. שלא תטעו, ניסיתי להכניס אותו בכל דרך”.

לטענת נתניהו, ליברמן בלחץ מסקרי המנדטים שלא מנבאים לו הצלחה בבחירות הבאות. “חייבים לשאול – למה הוא עושה את זה? כל פעם הוא יורד במספר המנדטים. אם הוא ימשיך הוא ייעלם מהמפה הפוליטית. אז מה הוא עושה כדי להישאר? מחפש פטנט שישאיר אותו מעל אחוז החסימה.

“פתאום ליברמן נגד החרדים. איזה ליברמן, ליברמן שלנו? 20 שנה הוא עושה דילים עם החרדים, פתאום מי שעשה דילים עם החרדים – הופך לאנטי חרדי. פתאום חוק הגיוס חשוב לו. האיש הזה, בשביל גחמה אישית ועקרונות משתנים, מוכן לקחת מדינה שלמה, להכניס אותה למערבולת של בחירות יקרות – בחירות מיותרות ובזבזניות’.  פעם היה לו ‘בלי נאמנות אין אזרחות’, עכשיו יש לו משהו אחר – קונץ-פטנט.

לדברי נתניהו, ”ליברמן אמר לאחד מראשי המפלגות – ‘מה אני אתן לביבי להרכיב ממשלה? הוא יישאר פה לעוד עשר שנים’. טוב אני לא מתחייב. אני אשתדל”, אמר ראש הממשלה.