הליכוד: נחתם הסכם עם 60 ח”כים • כולנו: לא חתמנו על הסכם

נחתמו הסכמים עם החרדים, איחוד מפלגות הימין וכולנו • הליכוד: ההסכם עם כחלון סופי אך ייחתם רק לאחר שליברמן יצטרף • הליכוד הגיש 'הצעה אחרונה' לחרדים ולליברמן: חוק הגיוס יאושר ככתבו וכלשונו - ואחר כך יתוקן בהסכמה • ישראל ביתנו הודיעה: ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשע"ט / 29.05.2019 21:08

נתניהו יודיע לנשיא שיש לו קואליציית 60? מפלגת הליכוד הוציאה הערב (רביעי) הודעה רשמית לפיה חתמה על הסכמים קואליציוניים כדי להקים ממשלה של 60 ח”כים.

על פי הדיווחים, בוצעה חתימה עם ש”ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין וכולנו.

אלא שמפלגתו של השר כחלון מיהרה להכחיש את הדברים.

“לא חתמנו על ההסכם הקואליציוני”, נמסרה בהודעה רשמית מטעם המפלגה.

בליכוד ענו: “ההסכם עם כחלון סופי אך ייחתם רק לאחר שאביגדור ליברמן יצטרף”.

במקביל, ראש הממשלה פנה בהצעה אחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן.

נתניהו פנה במקביל במה שהגדיר ‘הצעה אחרונה’ למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן כדי “למנוע בחירות מיותרות בעוד כמה שעות”.

לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת – בקריאה ראשונה. לאחר אישורו, החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת.

בליכוד הזכירו: “אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג”ץ, יפוג ההסדר של ‘תורתו אומנותו’ ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור”.

“ההצעה הוגשה כעת לצדדים ואנו ממתינים לתשובתם החיובית כדי להקים ממשלת ימין עוד הלילה ולמנוע בחירות מיותרות”, נמסר מהליכוד.

בישראל ביתנו הגיבו ל’הצעה האחרונה’ של ראש הממשלה: “ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף”.

יו״ר שס אריה דרעי קיבל הערב את הסכמתו של נשיא המועצת ל’הצעתו האחרונה’ של ראש הממשלה בעניין חוק הגיוס. “הסכמנו בכדי למנוע בחירות מיותרות ומול הסכנה בהקמת ממשלת שמאל אנטי דתית”, צוטט דרעי.

גם הגר”ח קנייבסקי אישר לח”כי דגל התורה להסכים להצעת נתניהו.

‘לא ראיתי כזה מסע של סכיזופרניה ושל המצאות’

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן התייחס הערב, בנאום במליאה, למשבר סביב הקמת הקואליציה.

“אני חייב לציין, חשבתי שראיתי בפוליטיקה הישראלית הכל, אבל אני לא ראיתי כזה מסע של סכיזופרניה ושל המצאות ושל עלילות על מה מסתתר, לא מסתתר שום דבר”, אמר.

לדבריו, “מאז שהחוק הזה הובא לכנסת חזרנו ואמרנו שאנחנו רוצים חוק גיוס במתכונת המקורית. תעבירו את זה בקריאה שנייה ושלישית כמו שזה ולא שום דבר נוסף. להגיד שפה הייתה פשרה שהציעו פשרה ונשאר עשר מילימטר את זה יכול להגיד רק מי שלא בקיא בחוק.

“הנדבך של החוק זה יעדים ופקיעת החוק. ברגע שמעבירים את זה מחקיקה להחלטת ממשלה – זה מרוקן את החוק מתוכן. העברת הליבה מחקיקה ראשית להחלטת ממשלה זה לחסל את החוק ולזה אנחנו לא נסכים. מי שרוצה לרמות את עצמו שירמה, אבל כדאי שאנחנו נדע את האמת”.

הוא הדגיש: “החוק הזה הוא טוב למערכת הביטחון, טוב לחרדים וטוב לעם ישראל, מצאו את שביל הזהב שטוב לכולם. אני פונה להיגיון של הח”כים החרדים. תנסו להישאר בגבולות ההיגיון והוא אומר שאין חוק יותר טוב מזה.

“תאפשרו להעביר אותו בלי שאתם משתתפים בהצבעה ובא לציון גואל. לא צריך לחפש מניע נסתר פשוט לקחת דברים כמו שהם”.

כמה דקות קודם לכן יו”ר ישראל ביתנו למשבר סביב הקמת הקואליציה: “אין שום דבר שמסתתר מאחורי חוק הגיוס. אין שום בעיה חוץ מהחוק. כפי שכבר אמרתי – כל הממציאים תאוריות אחרות, נסו אותנו”.

הוא הוסיף: “לגבי הפטנט להוציא את הליבה של החוק מהחקיקה ולהעביר אותו להחלטת ממשלה – זאת לא קוסמטיקה. זה לרוקן את החוק מתוכן. אני חושב שכל בן אדם הגיוני היה מקבל את ההצעה שלי. אני חושב שחברי הכנסת החרדים, ואני מכיר אותם היטב, הם אנשים הגיוניים. לכן, אני מקווה שהם יקבלו את ההצעה שלי”.

הוא הוסיף וטען: “החרדים גם היום מנסים להעביר את היעדים ואת התוקף של חוק הגיוס – מהחוק המקורי להחלטת ממשלה. לא ניתן לזה לקרות בשום מצב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות