נתניהו לשרים ולח”כים של הליכוד: “אש חופשית נגד ליברמן”

ראש הממשלה קיים התייעצויות עם שרים וח"כים בליכוד והורה שלא לתקוף את ליברמן • אבל "לאחר הערכת מצב מחודשת" שינה את דעתו • ליברמן לנתניהו הערב: "לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בלי החרדים"
יוני גרין
כ"ג אייר התשע"ט / 27.05.2019 22:29

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת קבעה הערב כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי ה-17 בספטמבר 2019-י”ז באלול תשע”ט.

התאריך אינו סופי וצפוי להשתנות, לקראת ההצבעה הסופית במליאת הכנסת ביום רביעי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב את השרים וחברי הכנסת של הליכוד לצאת למתקפה נגד יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, על החלטתו להתנגד להקמת ממשלת ימין.

“הודעתי כעת לשרים ולחברי הכנסת של הליכוד: לאחר הערכת מצב מחודשת – אש חופשית נגד ליברמן”, מסר נתניהו.

לפני כן ישב ראש הממשלה לשורה של התייעצויות עם שרים וחברי כנסת בליכוד, שלאחריהן ביקש מהם  ש”לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה”.

“מתקיימים מאמצים”, אמר להם נתניהו. “עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים – וימנע הפלת ממשלת ימין”.

אלא שפחות משעה לאחר מכן הוא שינה את דעתו והורה לאנשי הליכוד להאשים את ליברמן בניסיון למנוע הקמת ממשלת ימין.

יתכן וההחלטה באה לאחר שהתברר כי ליברמן ממשיך להתבצר בעמדתו.

בציוץ בטוויטר הוא הגיב לנאומו של ראש הממשלה הערב: “‏אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים”.

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו מתח ביקורת על ראש הממשלה: “במקום להורות על אש חופשית נגד חמאס, ראש הממשלה מורה על אש חופשית נגד אביגדור ליברמן”.

מוקדם יותר נשא ראש הממשלה הודעה מיוחדת בכנסת והתייחס למשבר הקואליציוני: “הבאתי את הפתרון הזה, שמגייס את החרדים בדיוק לפי הדרישות והמספרים של צה”ל ולפי תנאי החוק כולל הסנקציות. יש שם את הכל. הויכוח הוא סמנטי וקוסמטי. כמובן כשלא רוצים שתקום ממשלת ימין אז מנפחים אותו. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחירות”.

נתניהו פנה ליו”ר ישראל ביתנו ואמר, “יש פתרונות מצויינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור הכל תוך שתי דקות. לצערי, עד לרגע זה כולל הערב, לא הצלחתי לשכנע את אביגדור ליברמן להימנע מבחירות.

“יש עוד 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות. להקים ממשלת ימין חדשה וטובה לעם ישראל. אני מקווה שאנשים יתעשתו ויעשו את הדבר הנכון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות