הרכז החשוד במכירת מידע: גלעד גרנביץ’ • אחיו חברון: חף מפשע

רכז המודיעין ביחידת לה"ב 433 החשוד במכירת מידע לעבריינים: גלעד גרנביץ' • לפי החשד, מכר מידע רגיש לארגון הפשע של האחים מוסלי • מעצרו הוארך ב-4 ימים • אחיו חברון: "ישוחרר ממעצר מחוסר אשמה"
שי ויספיש ויוני הראל
ט"ו תמוז התשע"ד / 13.07.2014 14:16

מדליף? הבוקר (ראשון) התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסם כי גלעד גרנביץ’ הוא רכז המודיעין מיחידת לה”ב 433 החשוד במכירת מידע מחקירות.

בשבוע שעבר, הותר לראשונה לפרסום, כי בשבועות האחרונים המחלקה לחקירת שוטרים (מח”ש), מנהלת חקירה סמויה, בחשד למספר מקרים של מכירת מידע מתוך המשטרה. במסגרת החקירה עצרה מח”ש רכז מודיעין מיחידת לה”ב 433, החשוד כי מכר באמצעות מתווכים מידע מסווג ורגיש ביותר לגורמים עבריינים, תמורת סכומי כסף גדולים.

החקירה החלה בעקבות מידע שמסרה יחידת להב למח”ש.

כאמור, היום הותר לפרסום כי רכז המודיעין הוא גלעד גרנביץ’. גרנביץ’ חשוד כי מכר מידע לארגון הפשע של האחים מוסלי, המתעסקים בעיקר בתחום הצ’ינג’ים. לפי החשד גרנביץ’ העביר לאנשי הארגון, מידע ושמות של מקורות משטרתיים.

פרקליטו של גרנביץ, עו”ד ניל סיימון, שאל בדיון האם קיימת ראיה לכך שהוצעו למרשו 100,000 דולר תמורת המידע. נציג מח”ש, דורון תאשמע, השיב שזו הפעם הראשונה שהוא שומע סכום זה. לדבריו, מיוחסים לגרנביץ מספר אירועים של קבלת שוחד.

שופטת בית משפט השלום, שרון לארי-בבלי, החליטה להאריך את מעצרו ב-4 ימים נוספים. לדבריה, “החשדות התגברו מאוד ומצויים ברף הגבוה ביותר”.

גרנביץ’ שומר על זכות השתיקה.

אחיו, חברון גרנביץ’, איש תקשורת ובעל חנויות ‘חברון’, פרסם הודעה ברשתות החברתיות, בה כתב:  “אחי גלעד גרנביץ’ נמצא בשירות המשטרה וכוחות הביטחון מזה כ-30 שנה. במהלך עשרות השנים, לחם בארגוני הפשע, בהברחות הסמים, שימש כסוכן סמוי, מדובב והפעיל סוכנים סמויים ושתולים בארץ ובעולם.

אחי גלעד גרנביץ’ שם על לוח ליבו והקריב את חייו למלחמה בפשע בישראל ובחו”ל.

בשרותו הצבאי במג”ב, נפצע בפיגוע ראווה ובמהלך כל שנות פעילותו במשטרה סיכן את חייו לא אחת כסוכן סמוי למען המטרה הנעלה והחשובה של מיגור הפשע בישראל. בעקבות הזעזועים האחרונים במשטרה ובפרט ביחידת להב 433, העלו על המוקד גם ‘כבשים תמימים’ ואין לי ספק שהוא אחד מהם. אין ספק כי מדובר בהאשמה חמורה שתתברר כנטולת שחר ויתברר כי ‘ההר הוליד עכבר’. אנחנו מאמינים בחפותו המלאה ובימים הקרובים ישוחרר ממעצר מחוסר אשמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם הנשיא פרס הסגיר את פולארד.
    13/07/2014 14:25
    חנן וייס, סא
  1. גם הנשיא פרס הסגיר את פולארד.