ניסיון להצית ביכנ”ס בשיקגו, חלונות נופצו ברכבים מחוץ לבתי כנסתI צפו

משטרת שיקגו מגבירה את הנוכחות בבתי הספר, בתי הכנסת ובבתי עסק יהודיים לאחר שנמצאו בקבוקי תבערה ליד בית כנסת • המשטרה חוקרת גם: מי ניפץ חלונות רבים במכוניות חונות מחוץ לבתי כנסת ברובע רוג'רס פארק
נתן פרל
ט"ז אייר התשע"ט / 20.05.2019 23:00

המתקפות על יהודים בארצות הברית: משטרת שיקגו מגבירה את הנוכחות בבתי הספר, בתי הכנסת ובבתי עסק יהודיים לאחר שנמצאו בקבוקי תבערה ליד בית כנסת בשכונת Lakeview East. כך דווח שיקגו טריביון.

מתפללים הבחינו בשברי זכוכית ביום ראשון בבוקר “אבל לא חשבתי על זה”, כפי שהעיד אחד מהם. רק מאוחר יותר באותו בוקר, הם הבחינו בסמרטוטים חרוכים והבינו כי  כי היה ניסיון הצתה של בית הכנסת של הקהילה  ‘שלום בני ישראל’.

משטרת שיקגו אישרה כי בין השעות 21:00 בערב של מוצאי שבת ו-8:30 ביום ראשון בבוקר, מישהו ניסה להצית את הבניין הבניין בשני מקומות נפרדים.

לפי המשטרה, שלושה בקבוקי זכוכית שבורים עם חומר לא ידוע ומגבות נייר שחורות חרוכות נמצאו בחוץ. איש לא נפגע ולא נגרם נזק למבנים.

מאוחר יותר ביום ראשון פרסמה המשטרה קטעי וידאו שתיעדו חשוד בניסיון ההצתה.

הוא תואר כגבר בעל עור בהיר, לבוש מעיל שחור מכוסה ברדס, מכנסיים שחורים ונעליים שחורות ונושא תיק שחור.

במקרה נוסף של נזק דווח ליד בתי כנסת – המשטרה חוקרת גם מי ניפץ חלונות רבים במכוניות החונות מחוץ לבתי כנסת ברובע רוג’רס פארק. לפי המשטרה, ישנם “חשודים שונים” בשני האירועים.

הדיווח על ניסיון ההצתה בשיקגו מגיע ימים ספורים לאחר ניסיונות הצתה מחוץ לשני מרכזי חב”ד במסצ’וסטס בשבוע שעבר.

כוח משימה מיוחד חוקר את ההצתות במוצאי שבת וביום חמישי בערב בבית חב”ד של נידהאם ובבית חב”ד בארלינגטון ליד העיר בוסטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות