הצללות, נקודות מים: איך נערכים במירון לחום הקיצוני בל”ג בעומר?

האחראים על הילולת הרשב"י מזהירים: "למרות שהכנו את השטח לקליטת ההמונים, פיזרנו הצללות והעמדנו לרשות העולים מירונה מערכות אדירות של שתייה - על כל אחד ואחד להצטייד במים לשתייה" • נציב כבאות והצלה יוציא צו האוסר על הדלקת מדורות בפארקים ויערות
יוסף גרינבוים
ט"ו אייר התשע"ט / 19.05.2019 23:18

בעקבות השרב הכבד הצפוי בימי רביעי וחמישי ברחבי הארץ, נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי צפוי להוציא צו האוסר על הדלקת מדורות ביערות, פארקים ובאזורי סיכון ביום רביעי וחמישי הקרובים, ימי חגיגות ל”ג בעומר.

הצו , המורה על איסור הדלקת המדורות באזורי חורש ובאזורים מועדים לסיכון, הוצא בשל החשש להתלקחות שריפות בשל ריבוי מוקדי אש ברחבי הארץ.

מכיבוי האש נמסר: “חשוב להדגיש שהחורף המבורך בגשמים הביא לצמחיה רבה, ולכן יש להקפיד על הדלקת מדורות קטנות ומפוקחות רק במקומות המיועדים לכך ובהתאם לצו שיפורסם”.

גם במירון נערכים לגל החום הקיצוני.

לדברי יוסף שוינגר, מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, מול גל החום החיצוני, יש לנקוט בהצטיידות אישית במים, למרות ההיערכות של המרכז הארצי היטב לקליטת מאות אלפי העולים למירון.

“למרות שהכנו את השטח לקליטת ההמונים, פיזרנו הצללות והעמדנו לרשות העולים מערכות אדירות של שתייה – על כל אחד ואחד להצטייד במים לשתייה מחשש להתייבשות”.

גם כל החניונים – אלה המיועדים לכלי רכב פרטיים ואלה המיועדים לבאים בתחבורה ציבורית, רושתו בנקודות מים, שירות ונוחות, במטרה לתת לעולים למירון את מלוא האפשרות להגיע לציון הרשב”י בנוחות המקסימלית.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מדגישים, כי השנה, לראשונה, יהיו  17 מבנים של שירותים מחוברים לביוב, מים וחשמל – תרומת נדיב החפץ בעילום שמו. אותו נדיב אף הוזיל מכיסו לייצור מיוחד של ארבע מערכות יקרות המספקות מים מסוננים וזכים, קרים וחמים לבאי ההילולא ובאפשרותן לספק אלפי כוסות בשעה.

המערכות חדישות יוצבו במתחמי הנוחות שיוקמו ליד תחנות השאטלים בחניונים.

חדרי השירות המחוברים למים וביוב, יוצבו בכביש 89, בכניסה למושב – שער בזק, בכניסה למושב – שער צרכניה, ובמעלה ההר, וכן בצמוד למתחמי הנשים החדשים.

ארבעה אוהלים הוקמו השנה לראשונה, בני מאות מ”ר כל אחד, במטרה לאפשר לעזרת הנשים לנוח ולהתרענן, או להמתין בצל ובנוחות מלאה לפני או אחרי העלייה לציון הרשב”י.

כבר בשנה שעברה נתרמו על ידי הנדיב מבני שירותים בעלות של כשני מיליון שקלים, והשנה הוסיף נדיב אחר ושיגר 120,000 מארזי עוגות בוקר אישיות מניו יורק לישראל.

המשלוח, שייטיב את ליבם של ההמונים, הוא במשקל של כ-20 טון והעוגות יחולקו בכל תחנות הריענון שהוקמו על ידי המרכז לפיתוח המקומות הקדושים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות