מטוסי תדרוך חדשים נחתו בבסיס חיל האוויר בחצרים: “רגע היסטורי”

על רקע התקיפות מהאוויר ברצועה מטוסי תדרוך חדשים של יצרנית התעופה האיטלקית 'אלנה - איירמאקי' נחתו בבסיס חיל האוויר בחצרים • מפקד הבסיס: "זהו רגע היסטורי עבור חיל-האוויר ותחילתו של מערך אסטרטגי"
שייע קליין
ט"ו תמוז התשע"ד / 12.07.2014 23:26

על רקע מבצע “צוק איתן” וצלילי מטוסי התקיפה בשמי בסיס חצרים, נחת בסוף השבוע האחרון זוג מטוסי ‘לביא (M346) – מטוסי ההדרכה החדשים של חיל-האוויר. כך מדווח אתר ‘חיל האוויר’. “זהו רגע היסטורי עבור חיל-האוויר ותחילתו של מערך אסטרטגי”, אמר מפקד בסיס חצרים, תא”ל טל קלמן במהלך מפגש מצומצם שנערך בבסיס לרגל קבלת המטוסים. “המטוס הזה עתיד להכשיר את האנשים שבעוד כמה שנים יהיו אמונים על הגנת המדינה”.

המצב הביטחוני הנוכחי ויירוטי הרקטות ברחבי מדינת ישראל לא הפרו את ההתרגשות בחיל למראה המטוס החדש, המחזק את חשיבותה של ההתעצמות בצה”ל ובחיל-האוויר. “אירועי הימים האחרונים יחד עם נחיתת ה’לביא’ מסמלים את שגרת החיים כאן בישראל”, אמר ראש להק הציוד, תא”ל רן בשביץ לאחר הנחיתה. “אנחנו עומדים גאים לכמה דקות, וחוזרים מיד לעשייה המבצעית”.

את טייסי חיל-האוויר ליוו גם טייסים מחברת “אלנה-איירמאקי”, יצרנית המטוס האיטלקית שנחתו גם הם בבסיס חצרים. “הגעתם של האיטלקים, גם במצב הביטחוני הנוכחי הראתה לנו שיש לנו שותפה אמיתית בצד השני”, אמר תא”ל טל קלמן. “זה היה אירוע מרגש וסוריאליסטי. האתגרים שליוו את נחיתת ה’לביא’ יהוו ציון דרך בחיל-האוויר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות