פלסטיני תושב הכפר דומא, המתגורר בסמוך לבית משפחת דוואבשה, מציג גרסה שונה למה שאירע בליל הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומה לפני כ-4 שנים. באותה לילה נספו שלושה מבני המשפחה.
הפלסטיני תועד על ידי חוקר פרטי, כשהוא מספר את הגרסה הרווחת בכפר לאירוע ועל פיה לא יהודים ביצעו את ההצתה באותו הלילה בכפר.
פלסטיני: ”זה שטויות, עזוב”.
חוקר: ”מה שטויות? מה היה שם? זה לא היהודים עשו נראה לי”.
פלסטיני: ”לא יא זאלאמה, אין כלום”.
פלסטיני: ”השריפה הראשונה לא בשבילם. לא בשבילם בכלל”.
חוקר: ”מה זאת אומרת לא בשבילם?”
פלסטיני: ”יעני לא באים ישר לשרוף את הבית שלהם. עכשיו, יש בנאדם היה עובד אצל יהודים, היה גנב ועושה בלאגנים. עכשיו הוא קנה בית בשכם. עכשיו הוא כל הזמן אומר ‘אני בשכם, אני במסעדה, קוראים לה ככה ככה’. אז אנשים ידעו שהבית הזה ריק. הבית של הבנאדם הזה. הלכו לשרוף את הבית הזה”.
הפלסטיני מתכוון להצתת בית השכן של משפחת דוואבשה שהוצת אף הוא באותו הלילה לפני הצתת בית משפחת דוואבשה, ולטענת הפלסטיני הדבר בוצע על רקע סכסוך פנימי בין התושבים.
הפלסטיני המשיך ותיאר את האירוע: “באותו רגע הם היו מבקרים את האבא של הבנאדם של הבעל של הבית וחזרו באותו רגע לבית שלהם בשביל לישון. מדליקים את האור. האנשים שעשו את השריפה חשבו שהם ראו אותם ויודעים מי הם אז שרפו אותם”.
בהמשך תיאר כי המציתים של בית השכן החליטו להצית גם את בית משפחת דוואבשה, כי חששו שבני משפחת דוואבשה ידווחו על זהות המציתים.
פלסטיני: ”הוא לא בנאדם. כן. יעני בנאדם לא ישר. עכשיו הזה, מה שנשרפו, היו אצל ההורים שלהם. חזרו באותו רגע של השריפה של הבית הזה, אז מישהו שרף את הבית הזה של הבנאדם הגנב. חשב שהם ראו ויודעים מי עשה את השריפה הזאת אז שרפו אותו, שלא ידברו מי שרף את הבית. מבין אותי?”.
משתתף נוסף בשיחה: ”אה, רצו שאלה, בעצם הילד שנשרף וההורים – רצו שימותו בשביל שלא ידברו”.
פלסטיני: ”איווה” (”כן” בשפה הערבית).
הפלסטיני גם סיפר כי המשטרה וכוחות הביטחון לא גבו עדויות מתושבי הכפר.
נציין כי גרסתו מתיישבת עם שרשרת האירועים שהתרחשה בכפר באותו הלילה, שכן תחילה הוצת בית השכן ורק זמן לאחר מכן הוצת גם ביתם של בני משפחת דוואבשה שנספו בשריפה.
בנוסף, לבית המשפט הוגשו מספר עדויות של עדי ראייה לאירוע אשר אף הם מחזקות את הגרסה הרווחת בכפר.
החוקר אשר תיעד את הדברים, העביר את הממצאים לארגון חוננו וכן לצוות ההגנה של עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בתיק.
עו”ד אשר אוחיון המייצג את בן אוליאל הגיב: “הכלים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי להגיע לחקר האמת הינם רבים ומגוונים. כמו תושב דומא שבסרטון יש בוודאי עוד רבים אחרים. לצערנו הרב, המשטרה לא הגיעה אליהם באופן מכוון כדי למנוע חשיפת עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התיאוריה שלפיה יהודים ביצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה”, אומר עו”ד אוחיון.
אוחיון הוסיף: “עדיין לא מאוחר, וגם אם מאוחר – מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. אני קורא למשטרת ישראל להתעשת ולחקור ברצינות גם את כיוון החקירה הזה. בכפר הזה היו אירועים אלימים וקשים בין חלקי האוכלוסייה השונים, לפני הצתת בית משפחת דוואבשה וגם לאחריו.
”חבל שלרשויות החקירה בישראל נוח להתעלם מהם ולהתחפר בקונספציה שלפיה יהודים בצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה. במהלך המשפט נחשפו ראיות משמעותיות ביותר המעידות על כך שההצתה לא בוצעה על רקע לאומני. בשל איסור הפרסום שחל על הליכי המשפט לא ניתן בשלב זה לחשוף את הראיות המשמעותיות האלה בפני הציבור כולו”.