אחי העיתונאים החרדים: אתם לא מתגייסים? אז לפחות תשתקו קצת

ההודעות, ציוצים ותובנות של אנשי הציבור ועיתונאים חרדים סביב המערכה בעזה מרתיחה את אליעזר היון: האם הם חוצפנים, יהירים או סתם מטומטמים? • מהיכן מגיעה היכולת של אדם שלא שותף, לא הוא ולא ילדיו, להביע דעה על סיטואציה כזו? 
אליעזר היון
ב' אייר התשע"ט / 07.05.2019 17:37

עם תום סבב הלחימה הנוכחי בדרום ממהרים ‘המומחים’ להביע את דעתם – מה היו צריכים נתניהו והרמטכ”ל לעשות, וכיצד היו הם מנהלים את הלחימה.

זה בסדר. מותר לאנשים לא חכמים ובלתי מודעים להביע עמדה בנושא בו הם לא מבינים.

למי אסור בגזירה חמורה להביע דעה בנושא? לחרדים. בטח לעיתונאים ואנשי ציבור מביניהם.

העיתונאים ואנשי ההגות החרדים שמטיפים לצעדים ‘חריפים’ ובזים למהלכים של הדרג המדיני והצבאי, הם אחד משלשה: חצופים, יהירים נעדרי בושה, או רק מטומטמים. במקרה הטוב.

שכן, כמה אטום עשוי אדם שלא שירת בצבא, לא תרם למדינה בשטח זה, ושלרוב גם לא יעשה זאת באמצעות ילדיו או משפחתו להביע עמדה בנושא כה רגיש?

כמה חסר בושה מסוגל איש ציבור או פובלציסט חרדי להיות, כשהוא מאשים את ראש הממשלה בחוסר נקיטת צעדים חריפים שהוא מודע לכך שבסבב הלחימה הקרובה ישבו ילדיו לבטח בישיבות ובכוללים?

עד היכן יכול להיות חסר דעה אדם, שכפי הנראה לא פגש מעולם משפחה שכולה, לא הכיר איש או אשה שאיבדו אי-מי מיקירם, להעז ולהציע עצות בתחום?

מהיכן מגיע היכולת של אב או אם חרדיים, שמעולם לא כססו ציפורניים בלילות במחשבה על בנם או אהובם ששוהה בשטח ועלול לחזור בארון – להביע דעה על סיטואציה כזו?

החרדים לא משרתים בצבא מכח חוק שנפסל אין ספור פעמים על ידי בג”ץ. הגורם היחידי שמותיר אותו עדיין בחיים הוא אילוצי הקואליציה והעובדה שישראל מחולקת לימין ושמאל מדיני, ובשל כך רצונם של 90 אחוז מתושבי המדינה, לפי כל סקר, להעיף את ‘חוק טל’ לכל עבר לא ממומש וכנראה גם לא ימומש.

גם הצעירים החרדים עצמם, אלו שמוצאים עבודות מכניסות (השירות הציבורי, תקשורת למשל), לאחר נישואיהם מודעים היטב לעובדה כי שלש השנים בהם שירתו, לאמונתם, באמצעות לימוד תורה (בהנחה שאכן עשו זאת) הופכות לבדיחה עצובה כשמתברר לפתע כי זמן קצר לאחר נישואיהם, כששלב הפטור הגיע הם שוכחים את הגמרא ומגלים את השוק החופשי והמניב.

אז אחי החרדים היקרים, אינכם מעוניינים לשרת בצה”ל? לא צריך. אינכם מעוניינים להיות שותפים? לא צריך. אינכם מעוניינים לומר תודה ולמלמל כמה פסוקי תהילים בסמינרים, או להקדיש סדר לימוד בישיבות ביום הזיכרון לנופלים? לא צריך.

אבל לפחות, לפחות תשתקו.

לכל הפחות אל תנהגו ביהירות, בחוסר בושה או בטמטום ותפסיקו לבזות את עצמכם ואותנו. אל תביעו עמדה בשדה בו אין לכם חלק. תשמרו על שתיקה.

לפחות כמה דקות.

הדפס כתבה

20 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפי הדיבורים שלך אנחנו ממש לא אחיך
    07/05/2019 17:40
    אודי
  1. אתה מדבר כאחרון האנטי דתיים

    • שלום   07/05/2019 20:12

      הוא שואל שאלה עניינית האיך אדם שההבנה שלו בביטחון ובנישאת נשק דומה להבנתך בתורת הקוואנטים. האיך ישמע האדם שאין לו הבנה בדריכת רובה, בהפצצה בעזה?

  2. שתוק מטומטם
    07/05/2019 18:01
    אבי
  3. זה שבן אדם היה גובניק 3 שנים מותר לו להביע דעה???
    ומי שלמד תורה אסור????
    פעם הערת לחילונים שמדבריל כל החיים על תלמחדי ישיבות שהם לא מבינים בזה????

    שתוק מטומטם!!

  4. מסכים לגמרי
    07/05/2019 18:21
    אריה
  5. זה חלק מהתפיסה שלנו שהכל אנחנו מבינים

  6. הבנתי שעשית שירות צבאי.
    07/05/2019 18:36
    יהודה
  7. אפשר לדון אם זה היה ראוי או לא ראוי. עניין בהחלט לא פשוט מבחינה רוחנית.
    אבל שזה שם אותך באיזה פוזיציה מיוחדת, או מקנה לך איזה זכות להטיף משהו למי שלא שירת? ממש לא!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   08/05/2019 08:36

      קודם אתייחס ספציפית אליך, אם אתה מטומטם (או מרגיש כך) זו החלטה שלך, דעה זו דעה יש סיטואציה וצריכים לקבל החלטה אחד היה מחליט כך ואחד היה מחליט אחרת, אני לא חייב להיות פועל בניין כדי להיות קבלן (ומי שהיה פועל בניין לא אומר שיכול להיות קבלן) ראשי ממשלה רמטכלים שעשו ועושים טעויות כל יום לא מזלזל בהם אבל זה לא עושה אותם יותר חכמים.
      עכשיו כלפי כל החרדים שאתה מזלזל בהם – אנחנו עם אחד חתיכה אחת ומרגישים חלק מהנטל והאחריות במדינה כל אחד והתחום שלו, הם בידיים אנחנו בלימוד התורה קוראים לזה ״שותפות״ כל אחד לא יכול לעמוד בלעדי השני. לכן החרדים לומדים ומתפללים לזכותם והם שם בחזית (לפחות חלקם) נלחמים בידיים.

  8. רואים גם במגיבים. יש בכם הרבה יהירות ומעט הגינות.
    07/05/2019 19:40
    יואב
  9. ומעט מאוד הכרת הטוב כלפי אלו שמתים ממש ולא באוהלה של תורה.

  10. אתה צודק לגמרי
    07/05/2019 23:10
    שימי
  11. יש ציבור מסוים שלא מבין שהמדינה הציויינית היא הדבר הטוב ביותר שקרה לו, באף דור לא היו כל כך הרבה ישיבות ולומדי תורה באין מפריע, וזה לא שכולם לומדים. רחוק מכך..אבל המדינה מעלימה כין. ואותו ציבור שמצפצף על החוק בכל תחום רק עסוק בלקחת ולקחת ולקחת. אילו כולם היו חרדים מדינת ישראל היתה קורסת תוך יומיים. ברוך השם שלא כולם חרדים.

  12. בא נעשה סקר דעת קהל על חוק טל אני בעד
    08/05/2019 01:41
    שמעון ביטון
  13. רק שהשאלה שתשאל האם כבודו בעד לימוד תורה בארץ ישראל?
    והתשובה תהיה שלפחות 75 אחוז מהעם יהיו בעד.

  14. צודק. החרדים רק מטיפים מוסר לכולם
    08/05/2019 08:10
    חי
  15. משניאים את התורה והיהדות. והצביעות והגזענות של החרדים מובנית באורח החיים שלהם.

  16. השאלה היא גם הפוכה למה מי שלא לומד תורה
    08/05/2019 09:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  17. מותר לו להביע דעה על הציבור החרדי אם הוא צריך להמשיך ללמוד תורה או להתגייס

  18. הנושא הוא תקיפה הנושא הוא גישה - ובכך יש לחרדים דעה
    08/05/2019 11:35
    OliveOil
  19. התנהגות המדינה כלפי הערבים היא הומאנית , הם חפים מפשע וכו וכו
    החרדים סוברים שהערבים האויב גם האזרחים ולמעשה כל הערבים והמוסלמים
    החרדים סוברים שהארופאים נגועים באנטישמיות גלויה
    **ולכן** אף אחד לא נותן הוראות לתקוף
    מה שהחרדים טוענים זה פשוט
    אם אתה תוקף – תהרוג
    אם אתה לא תוקף לפחות תחרים
    על תתן מים חשמל וכו
    אל תטפל בחולים
    אל תתן להם כניסה
    אל תתן להם כסף
    זו היא הגישה

  20. אולי תשתוק אתה?!
    08/05/2019 11:50
    שלמה
  21. ראשית יש עיתונאים חרדים שדרתו ומשרתים וגם האם אתה גם מסכים שמי שלא למד הלכה שלא יברבר בענייני יהדות? תכתוב את אותה כתבה לאחיך העיתונאים החילונים כשהם מתערבים בענייני יהדות, אם לא פתחתם ספר יהודי ולא ילדכם אז לפחות שישתקו ועד שאת לא כותב את זה תשתוק אתה!!!

  22. צודק
    09/05/2019 02:59
    דתי לא חרדי
  23. צודק וגם צודק.

  24. פטרונות
    09/05/2019 23:24
    אהרן
  25. האמת שדבריך תמוהים , אתה אומר מאיפה הפטרונות שלכם החרדים להביע עמדה בדבר שאינכם שותפים לו’ אז א’ מה זה ההכללה הגורפת אתם לא מתגייסים ואם יש 100 חרדים חיילים אז אתה נותן להם רשות להביע עמדה בנוגע לעזה, ואם מתברר שהם בכלל שירתו במטבח אז הם לא מבינים והם מטומטמים לפי דעתך , אז עשה טובה תפעיל קצת את המוח לפני שאתה כותב דברי הבל כאלה , אולי אחרי שתשלול ממנו את זכות הבעת הדעה תשלול גם את זכות הבחירה לכנסת כי הרי שם קובעים דברים גודלים בביטחון כלכלה וכו ואנחנו לא גנרלים ולא כלכלנים אז איך אנחנו מעיזים להגיד בקלפי מי לדעתנו ראוי להנהגה
    בקיצור ביזית את עצמך..

  26. לא צריך להיות מבין גדול
    12/05/2019 20:39
    נטע
  27. מספיק לראות את הדעות באינטרנט כדי לגבש עמדה

  28. הוא צודק הבחור אבל כעיקרון גם מי שמתגייס לא צריך להביע דעה
    12/05/2019 23:11
    שפוי
  29. כל הנושא הזה הוא התאבדות אחת גדולה הפלשתנאים יותר חזקים וקשה להודות בזה

  30. סוף סוף אחד מביע דעה הגיונית ולא רץ עם כל העדר
    16/05/2019 00:20
    רפול
  31. אותם חרדים שלא התגייסו ולא ילדיהם ולא נכדיהם מוכנים להלחם עד טיפת דמי האחרונה

  32. כתבה נוטפת שנאה ואנטישמיות
    23/07/2019 10:26
    יהודי
  33. יש אמת שלא כל אחד יכול להביע ביקורת.
    הכתבה מכוערת משמיצה מתנשאת ונוגעת באנטישמיות שנוטפת מכל מילה .מזלזלת לא מעריכה תורה ולא סימינרים וגם לא ספר תהילים. לכל הפחות כמו לפיד אל תבזה את אלה שיוצאים לפרנס ומשלמים מיסים גם זה לא.וכי מי שהשתמש בנשק בצבא מבין בעינייני עזה יותר מבחור ישיבה. נאיביות.
    הצבא קילקל לאורך שנות קיומה של המדינה מיליוני יהודים הצבא לא בשל עדיין לשרות דתיים לאומיים . ויעידו אין סוף תלונות שמגיעות לשולחני..במקביל גם החרדים עדיין לא בנויים לצאת לצבא בלי לרדת מרמת חייהם הרוחנית.

  34. מה קשור כל זה לכותרת? שימו לב ! פשוט מזעזע!
    04/11/2020 01:07
    יהודה
  35. אני מבין שבן אדם שלא חווה משו אז הוא לא מבין מה הקשר לזה שאם לא מתגייסים שישתקו. נו באמת אתה ילד קטן? מי רוצה להתגייס? בשביל מה? זה טוב למישהו? למצפון של אחיך החילונים? כמה קטן אפשר לרדת? כמה צרות המחשבה?