גנץ: הפסקת אש? עצלנות מדינית I יאיר לפיד: “כניעה, פחדנות, בושה”

אריה ריבקינד
|
א' אייר התשע"ט / 06.05.2019 16:16
חברי הכנסת יאיר לפיד ובני גנץ מסיעת כחול לבן מתחו ביקורת חריפה על עיתוי ותנאי הפסקת האש עם חמאס • לפיד: “690 שיגורים. ארבעה הרוגים. איך נתניהו מגיב? שולח להם עוד מזוודות כסף”

ח”כ יאיר לפיד תוקף בצהריים (שני) בישיבת סיעת כחול לבן את ממשלת נתניהו, על רקע הפסקת האש עם ארגוני הטרור.

“את מה שעשתה ממשלת נתניהו ביומיים האחרונים אפשר לסכם בשלוש מילים: כניעה, פחדנות, בושה”, הצהיר לפיד.

לדבריו, “נתניהו נכנע לחמאס. נתניהו נכנע לג’יהאד האיסלאמי. 690 שיגורים. ארבעה הרוגים. איך נתניהו מגיב? שולח להם עוד מזוודות כסף. אפילו לא התייצב מול המצלמות להסביר לתושבי ישראל מה קרה. מה השיקולים. מסתתר מאחורי הודעות של פיקוד העורף. זו פחדנות”.

לפיד הוסיף: “נתניהו לא יעשה כלום בעזה. עשר שנים הוא ראש ממשלה. הוא לא יפתור את זה. אז הוא מתחבא. תושבי הדרום לא אמורים להיות השכפ”צ של הממשלה. הממשלה אמורה להיות השכפ”צ של תושבי הדרום”.

יו”ר כחול לבן בני גנץ הוסיף בהתייחסו להפסקת האש עם חמאס: “הייתי קורא לזה עצלנות מדינית”.

“אני מחזק את הצבא שימשיך לתקוף אבל לצדו, הדרג המדיני צריך .לעשות את מה שעליו לעשות. הצבא נבחן ברגעי רעש והדרג המדיני צריך להיבחן ברגעי שקט”.

“זה הזמן שלו ליזום מהלכים מדיניים, לרתום מעצמות אזוריות וגופים בינלאומיים ולא לפעול בעצלנות מדינית או חבלה מדינית בכדי שהסבב הבא יהיה רחוק ככל האפשר-ואם אפשר שיימנע בכלל. זה מה שאנחנו נדרוש מממשלת ישראל. נמשיך להיות בשטח, נמשיך לראות מה קורה אתכם, נמשיך לראות ממקום מושבנו מה עושה ממשלת ישראל בעניין הזה”.