‘הולך להשתמש בקולי עד שאהיה צרוד, לדחוק לקרב עוד יהודים’

חרדים 10
|
כ"ו ניסן התשע"ט / 01.05.2019 18:08
על שיחת הטלפון עם הנשיא טראמפ (“הזכיר את בתו היהודייה, חתנו ונכדיו היהודיים), הנאום שעורר הדים (“אמרתי לרבי, תן את המילים הנכונות בפי”) • וגם: כיצד התקרבה הנרצחת לורי קיי הי”ד לבית חב”ד? • ראיון עם שליח חב”ד הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בפיגוע בבית חב”ד בפאוויי

מול מיליוני אמריקנים שצפו בו בשידור-חי, עמד ביום ראשון השבוע שליח חב”ד הרב ישראל גולדשטיין ונשא נאום מרטיט לב.

בהתרגשות רבה הוא עמד ותיאר מול המצלמות את רגעי האימה בבית חב”ד בפאוויי, בראשו הוא עומד.

קולו נשנק מבכי שעה שהזכיר את הנרצחת לורי גילברט קיי הי”ד. “היא לא הייתה ראויה למות מול עיני”, אמר. “היא נרצחה בכדי להגן על כולנו”.

כשסיים לספר את שאירע, ניצל השליח את הבמה והעביר מסר של אמונה וביטחון.

“עם ישראל חי”, אמר בתוקף רב, כשידיו החבושות מונפות באוויר. “אף אחד לא יעצור אותנו, גם לא מעשי טרור שכאלה. נרבה אהבה לכל יהודי, בדיוק כמו שהרבי ביקש מאתנו”.

עיקרי דבריו של הרב גודלשטיין פורסמו גם במדור הדעות היוקרתי של העיתון ‘ניו יורק טיימס’ – וקיבלו חשיפה גדולה.

בין היתר כתב הרב בניו יורק טיימס: “מכאן ואילך אני אהיה נחוש יותר. אני הולך להיות גאה עוד יותר ללכת ברחוב עם ציצית וכיפה, הכרה בנוכחות של הקב”ה. אני הולך להשתמש בקול שלי עד שאהיה צרוד, לדחוק את אחי היהודים לקרב עוד יהודים. להדליק נרות לפני השבת. לשים מזוזות על המשקוף. לעשות מעשי חסד. וגם להופיע בבית הכנסת – במיוחד בשבת הקרובה”.

כיממה  לאחר מעמד הלוויה בו הובאה למנוחות הנרצחת לורי גילברט קיי הי”ד, העניק הרב גולדשטיין ראיון למנדי קורטס, מאתר חב”ד-COL.

המסר שלך מול מיליוני צופים  קיבל תהודה אדירה, ופעל קידוש השם גדול.

“אכן”, הוא עונה. “אני חייב לומר שמבחינתי כל מה שאמרתי היו בעצם דיבורים של הרבי שיצאו מפי. אני הייתי ה’אתון’, בבחינת ‘ויפתח השם את פי האתון’ לומר את הדברים. העמדתי את עצמי בטל לרבי ומה שהרבי רצה שייצא מפי – יצא. לא כתבתי כלום מראש, לא הכנתי מגילות, הכל הגיע מהלב. ומה שהרבי הכניס בראשי – אמרתי. בעזרת ה’, לאחר שאחלים, אסע לציונו של הרבי להודות על כל הניסים”.

מה המסר כעת לשלוחים, העומדים כולם מזועזעים נוכח מה שאירע?

“חייבים לפעול באופן של ‘יתרון האור מן החושך’. כעת ברוך השם יש אחדות אמתית, וכל השלוחים עושים מבצעים בבתי חב”ד שלהם בקשר עם מה שאירע להגדיל תורה ולהאדיר, ועושים כינוסים ושיחות עם החלטות – וכולם מתאחדים ביחד בשביל להדליק אור גדול בעולם, שיגרש את החושך שקרה אצלנו”.

הספקתם לדבר כבר עם אנשי הקהילה? מה אומרים להם במצב כזה?

“חלפו בקושי יומיים מאז שיצאתי מחדר הניתוח, כך שלא היה לי מספיק זמן לפגוש את כולם. הלילה בעזרת ה’ אלך לנחם את בני משפחתה של הגברת שנרצחה הי”ד, ושם אני אמור לפגוש את הקהילה. צריך לחזק אותם, אין כל ספק בזה. כולנו במצב של פחד ושל יראה.

“אבל העיקר הוא כמו שהרבי רצה, שנהיה חיילים ונעמוד חזק על הרגלים, בתוקף ומתוך ‘גאון יעקב’, ולהוסיף ביתר שאת וביתר עוז”.

כבר העמדתם שומרים בבית חב”ד? כיצד כעת תעבוד הפעילות בפאווי מבחינת אבטחה?

“כמובן שממשיכים בכל הכוח וחזרנו לפעילות. כעת אנו כמובן רוצים להעמיד שומר קבוע שיאייש את המקום ברציפות עם נשק. לשם כך מגייסים בימים אלה, בקמפיין מיוחד, את עזרת הציבור שנוכל לעמוד בהוצאות”.

הפתעת כשסיפרת על שיחת הטלפון שקיימת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. על מה דובר בשיחה הזו במשך רבע שעה?

“היה באמת כבוד גדול והפתעה לקבל שיחת טלפון מהנשיא. בעיקר דיבר טראמפ דברי תנחומים. הוא שוחח באופן חברי מאוד, כדבר איש על רעהו. במהלך השיחה שאלתי אותו מה הוא עושה כנגד האנטישמיות.

“הנשיא אמר לי שליבו עם היהודים. הוא גם הזכיר את בתו היהודייה, את חתנו ונכדיו היהודיים. הוא דיבר על הערכתו לעם ישראל, ואף הזכיר את ההחלטות החשובות שהעביר לאחרונה – הכרה בריבונות ישראל בגולן והעברת השגרירות לירושלים.

“כמובן שהוא היה מאוד בצער ממה שקרה לי. הוא גם שיתף בצערו מהמצב הכללי של מה שקורה כאן בארצות הברית בעניינים אלה”.

איך התקרבה לורי הי”ד ליהדות?

“אספר לך כיצד התקרבה גברת קיי הי”ד, שנרצחה באירוע, לבית חב”ד. היה זה לפני כעשרים ושלוש שנים. באחת השבתות היא דופקת אצלי בדלת – היא אמנם הייתה מתפללת בבית הכנסת הרפורמי, אך את ילדיה שלחה לגן שלנו – ומספרת על אחד מהזוגות בפאוויי, חברים מאוד טובים שלהם, שאיבדו כעת את בנם בעת הלידה, והם ביקשו שאלך לבית הרפואה בכדי לעזור עם סידור הלוויה והקבורה.

“מאז אותו ביקור, אגב, חזרה גם משפחת התינוק בתשובה. האבא הגוי שהיה רופא מפורסם בשכונה, התגייר, מכר את הבית והמשרד שלו ועבר להתגורר בניו יורק כשכל בניו לומדים בישיבות. ויחד עם רעייתו הם רווים מהם נחת.

“גם גברת קיי הי”ד מאז אותו אירוע עברה לחב”ד יחד עם בעלה. בהלווייתה שלשום, הגיעה אותה משפחה במיוחד מניו יורק”.