בוטלה הפרדה באירוע תורני בחולון I סמוטריץ’: ”כפייה חילונית מטורללת”

אחרי התערבות של המשנה ליועמ"ש - בוטלה הפרדה מתוכננת באירוע תורני לרגל יום השואה בחולון • ח"כ בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי ידרוש לאפשר הפרדה מסוג זה בעתיד: "זו כפיה חילונית, בדרישות הקואליציוניות שלנו יש תיקון לחוק"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשע"ט / 01.05.2019 12:18

בחולון היה אמור להתקיים היום (רביעי) אירוע לציון יום הזיכרון לשואה בהשתתפות ראש העיר וסגנו בהיכל הספורט העירוני.

האירוע תוכנן להתקיים בהפרדה מלאה, משום שהיה אמור להתקיים בו גם הרצאה תורנית.

לפי דיווח בחדשות 12, שדולת הנשים פנתה למשנה ליועמ”ש דינה זילבר, בדרישה לבטל את האירוע, בשל מה שכינו ‘הפגיעה בערך השוויון בכלל ובנשים בפרט’. המשנה מיהרה לשגר מכתב בהול לעירייה, בדרישה לבטל את ההפרדה באירוע.

בעירייה השיבו תחילה כי ההפרדה נובעת מכך שהאירוע מיועד לציבור התורני, ופתוח בפני כלל התושבים שיכולים לבחור אם להשתתף בו או לא. עם זאת, בעקבות המכתב הודיעו כי האירוע יתקיים ללא הפרדה בין נשים לגברים.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב בחריפות לפרסום: “הנה עוד סיבה שאני רוצה את תיק המשפטים – לבטל את הכפייה החילונית פונדמנטליסטית ומטורללת הזו של דינה זילבר, שמבקשת ביוהרה לחנך מחדש את הציבור הדתי, ומונעת ממנו לקיים אירועים בתואמים את אמונתו הדתית”, צייץ סמוטריץ’ בטוויטר.

הוא חשף: “בדרישות הקואליציוניות שלנו יש תיקון לחוק שיאפשר הפרדה מגדרית בשל אמונה דתית”.

“האמת היא, שזה המצב החוקי גם היום”, הוסיף סמוטריץ’. “הכפייה ההיפר-אקטיביסטית של זילבר, כמו במקרים רבים אחרים, היא בלתי חוקית בעליל. במצב הנוכחי, אין מנוס מלהבהיר את זה שוב בחוק, וכך בעזרת ה’ נעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יותר חרדי מהחרדים! (איווט ליברמן)
    01/05/2019 17:03
    שלום
  1. יותר חרדי מהחרדים! (איווט ליברמן)