במעמד מרטיט: לורי הי”ד, שנרצחה בפיגוע בבית חב”ד, הובאה למנוחות

נתן פרל
|
כ"ה ניסן התשע"ט / 30.04.2019 12:11
אלפי בני אדם, בהם גם שלושת פצועי הירי, ליוו את לורי קיי הי”ד, בת ה-60 שנרצחה בפיגוע הירי בבית חב”ד, בדרכה האחרונה • שידור חי מהלוויה הועבר בעשרות כלי תקשורת

אלפים השתתפו הלילה (שישי) בהלוויתה של לורי גילברט קיי הי”ד, שנרצחה באחרון של פסח בידי טרוריסט אנטישמי בבית חב”ד בפוואי שבמדינת קליפורניה.

בני משפחה, נציגי הקהילה ושלוחי חב”ד – ובראשם מנהיג הקהילה, הרב ישראל גולדשטיין – נשאו דברים בפני המשתתפים.

שידור חי מהלוויה הועבר בעשרות כלי תקשורת.

בהלוויה נכחו גם הפצועים מהירי – מלבד שליח חב”ד הרב ישראל גולדשטיין, הילדה נויה ודוד אלמוג פרץ.

בתה של קיי, חנה, אמרה בהלוויה כי היא יודעת שאמה הייתה סולחת לגבר שנטל את חייה. היא סיפרה כי אמה הייתה שמחה לראות קהל כה גדול ולברך את כולם, וכי אהבה אנשים, פתחה את ביתה בכל חג יהודי גדול – וערכה סעודות גדולות.

צילום: הקונגרס היהודי העולמי

משלחת של הקונגרס היהודי העולמי הגיעה לסן דייגו על מנת לחלוק כבוד אחרון לנרצחת.

מנכ”ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר אמר: “הקונגרס היהודי העולמי מזועזע ממתקפת הירי הנוראית בה נרצחה לורי גילברט קיי ושלושה נוספים נפצעו. מדובר במתקפת שנאה מחרידה המדגישה את מצב האנטישמיות החמור הנמצא כעת בעלייה ברחבי העולם.

“אנו נמצאים שישה חודשים בלבד לאחר האירוע המזוויע בפיטסבורג בו נרצחו 11 אנשים ודורשים מהקהילה הבינלאומית להתעורר ולפעול באופן מידי על מנת לחזק את ביטחון הקהילות היהודיות ולמגר את תופעות האנטישמיות. משלחת הקונגרס היהודי העולמי הגיעה להלוויית הנרצחת על מנת לחלוק כבוד אחרון ולהביע יחד עם כלל הקהילות היהודיות מרחבי העולם תמיכה איתנה כנגד האנטישמיות ותופעות השנאה. אנו מביעים את תנחומינו למשפחת הנרצחת ומתפללים לשלום הפצועים”.

צילום: הקונגרס היהודי העולמי