תושבים מודאגים: מה מחפשת אלמנתו של ברג בסמטאות צפת

תעלומת חייו ומותו של פיליפ ברג מ'חקר הקבלה' מסרבת לגווע • אלמנתו, קרן ברג, מסתובבת בימים האחרונים בסמטאות העיר העתיקה של צפת • מה מחפשת ברג, ומדוע יש תושבים מודאגים כל-כך?
יחיאל שמעוני
ז' ניסן התשע"ד / 06.04.2014 21:45

רכבים אטומים, מאבטחים ושומרי ראש חסונים, קבוצות מטיילים דיסקרטיות ומיסוך סביב מערת קבר מסתורית מדירים שינה מעיני זקני צפת. טוב, יותר מדויק מעיני כמה צעירים בעיר.

הגורם למתח?  הופעתה של הגברת קרן ברג – אלמנתו של פיליפ ברג, מייסד המרכז לחקר הקבלה  – בעיר העתיקה בצפת, שם היא מחפשת, לדבריהם,  נכסים לרכישה. ביקורה של ברג מעורר דאגה בקרב תושבים, שכן, לדבריהם, “רק שחקנים גויים מגיעים בעקבות קברו של הרב, צפת היא עיר קדושה”.

פיליפ ברג היה שנוי במחלוקת בחייו והוא ממשיך לעורר עניין גם לאחר מותו. ברג נודע כמי שהקים את ‘המרכז לחקר הקבלה’ ובחייו היו ידוע כרבם של סלבס. רבים מחסידיו  היו שחקנים ושחקניות גויים שלמדו קבלה בסניפי מרכז הקבלה שפתח. תמונותיו כשהוא מחובק עם חסידיו הגויים יצרו לא אחת שערוריות והעלו לדיון את סוגיית לימוד מכוני היהדות לגויים הרואים בקבלה כצורת חיים ותפיסת עולם מיסטית.

אחוזת הקבר

לפני כשבעה חודשים, כשנפטר ברג, הובא ארונו ארצה לקבורה בבית העלמין בצפת. בלוויה רבת משתתפים מפורסמים שהגיעה ארצה ברכבת אווירית, נראו חסידיו הגויים והיהודים כשהם צועדים אחר ארונו בבגדי לבן.  ברג נטמן באחוזת הקבר משתרעת על פני כחצי דונם. הקבר, הממוקם בתוך מערה עתיקה, מאובטח מסביב לשעון במאבטחים חמושים ובאמצעים טכנולוגיים. המבקש להיכנס אל מערת הקבורה ייאלץ להמתין לאישור טלפוני מ’המרכז לחקר הקבלה’ בתל אביב, ורק לאחר תחקור ומסירת פרטים יורשה להיכנס פנימה אל מערת הקבר.

מקורבי המנוח טוענים שהאבטחה והמיסוך סביב הקבר ננקטים עקב חשש לפגיעה וחילול הקבר.

בימים האחרונים כאמור, הופיעו פמליות מסתוריות, והתושבים בצפת אומרים היום לחרדים10, כי בראש הפמליה המאובטחת הופיעה הגברת קרן ברג. “הפעם היא מחפשת נכסים לרכישה בעיר העתיקה”, הם אומרים. “צפת עיר קדושה, ולא ניתן לחבורה הזו להיכנס אל תוך הסמטאות שלנו”.

מלבד הצפתה של העיר בחסידיו הגויים של ברג, זועמים התושבים גם על המידור והמיסוך סביב אחוזת הקבר. “הקימו כאן מבנה מסתורי, אין לנו גישה, המאבטחים קשוחים. זה הבית שלנו פה”, אומר ניסים, תושב העיר.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להעיף את הטומאה הזאת מצפת!
    07/04/2014 09:53
    יורם
  1. צפת עיר קדושה!

  2. צפת עיר הקודש
    07/04/2014 10:25
    ישראל
  3. ברג ואלמנתו חיללו את קדושת הקבלה ואין ראוי לעשות אותה מקום הילולה לגויים ושאר בעיות

  4. לברג יש בנים חסידיים
    07/04/2014 13:02
    שמענדריק ברנדוויין
  5. ברג נפטר (נפגר?) עושר אדיר ולבניו מאשתו הראשונה, לא נשאר כלום, בושה וחרפה

  6. לא לדאוג
    07/04/2014 14:08
    צפתי
  7. אפשר להציע לה את השכונה הדרומית בעיר.
    http://youtu.be/IoXRNkbpc2Q

  8. צפת מלאה ערבים, מה קדדוש??
    27/08/2014 11:23
    קדושה?
  9. ברג ואשתו השנייה, עם 2 בנים, ומיליונים של כסף,,,,
    חי כמה שנים לאחר אירוע מוחי קשה,,,,
    מאשתו הראשונה ממשפחת ברדווין, בברוקלין, שנפטרה לא מזמן גם כן, היו לו הרבה בנים 5-8, ולא קיבלו מהעושר,,,
    קרן, הפקידה לשעבר, היא שמנהלת כבר שנים את האירגון, ועם 2 בניה,,, (יש לה גם 2 בנות ממקודם)

    אבל בצפת יש לכם מלא ערבים, גרים בה, לומדים בה, עובדים בה, בעלי דירות, ושוכרי דירות——אז איפה צפת ה”קדושה” ?????

  10. למה אתם חושבים שאתם קדושים? ניצוץ בורא קיים בכל אדם ובכל יצור, וצפת שייכת לבורא, לא לכם
    05/08/2016 11:30
    אור הנר
  11. אדם קדוש באמת רואה את ניצוץ הבורא בכל אדם אחר, ולא חשוב אם הוא גוי או יהודי. האם כל היהודים טובים? כל היהודים אוהבים? האם אתם מקיימים את מצוות “ואהבת לרעך כמוך? האם אתם מסוגלים לאהוב מי שלא חושב כמוכם? צפת לא שייכת לכם. היא שייכת לבורא.