סוגר את הברז: טראמפ לא יאפשר למדינות לסחור עם איראן בנפט

נתן פרל
|
י"ז ניסן התשע"ט / 22.04.2019 18:25
הבי הלבן החליט שלא לאפשר למדינות לסחור עם איראן בנפט • המטרה: “להוריד את ייצוא הנפט האיראני לאפס” • ארה”ב, סעודיה ואיחוד האמירויות יגבירו את ההספקה

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ החליט היום (שני) שלא לחדש את הפטור מהסנקציות על ייבוא נפט איראני, שהוענק למספר מדינות – בהן הודו, יפן ודרום קוריאה.

בהודעה של הבית הלבן נכתב כי מטרת ההחלטה היא “להוריד את ייצוא הנפט האיראני לאפס, וכך למנוע ממשטר האייתולות את מקור ההכנסה העיקרי שלו”.

לפי ההודעה, “הנשיא החליט שלא להנפיק אישור חריגים למסחר בנפט עם איראן. ארה”ב, סעודיה ואיחוד האמירויות, שלוש מפיקות האנרגיה הגדולות בעולם, יחד עם ידידינו ובעלי בריתנו, מחויבים להבטיח כי שווקי הנפט בעולם יקבלו את כל האספקה, כולל החוסר שיווצר כתוצאה מי שימוש בנפט האיראני”.

בבית הלבן מציינים גם, כי “החלטת הנשיא היא המשך ישיר להחלטה לפיה יוכרזו משמרות המהפכה באיראן כארגון טרור. זהו צעד נוסף המוכיח את מחויבותה של ארצות הברית לחסל את רשת הטרור האיראנית ולפעול לשינוי התנהגות המשטר במדינה”.

מי שירוויחו מההחלטה הן בעיקר סעודיה ואיחוד האמירויות שצפויות להגדיל את מכירות הנפט מתוצרתן באופן משמעותי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ: ”ההחלטה של הנשיא טראמפ והממשל האמריקני היא בעלת חשיבות רבה להגברת הלחץ על משטר הטרור האיראני. אנו עומדים לצד נחישותה של ארה”ב נגד התוקפנות האיראנית וזוהי הדרך הנכונה לעצור אותה”.