חמאס לתושבים: “לא לשתף פעולה” עם נוהל ‘הקש בגג’

בלתי נתפס: צה"ל פועל בנוהל 'הקש בגג' - יריית זיקוק המסמנת כי הבית עומד בפני הפצצה, אבל חמאס דורש מהתושבים שלא להיענות לאזהרות המוקדמות ולשמש כמגנים חיים
אליעזר היון
י"ב תמוז התשע"ד / 10.07.2014 14:05

סגן שר הביטחון דני דנון אמר היום בראיון, כי חמאס מבקש מאזרחיו להישאר בבית, למרות הפצצות חיל האוויר ואזהרותיו המקרימות.

במהלך המבצע פועל צה”ל בנוהל ‘הקש בגג’, לפיו מודיע צה”ל ליושבים הבתים באמצעות ירית זיקוק על הגג, כי הבית עומד בפני הפצצה. אלא שחמאס מבקש מאנשיו לא להיענות להודעה, להיוותר בבית ובכך לשמש בעצם כמגן אנושי.

סגן שר הביטחון דנון ציין, כי ישראל משלמת מחיר יקר בשל עובדת היותה מדינה דמוקרטית שאינה יכולה להפציץ אזרחים ללא אבחנה, כפי שנוהג החמאס.

הפצצת הבתים בעזה פוגעת באופן כואב בהנהגת חמאס. דובר הזרוע הצבאית של הארגון הזהיר כי “אם ישראל לא תפסיק את מדיניות הפצצת הבתים ברצועת עזה, נרחיב את טווח הירי”.

גם גדודי עז-א-דין אל-קסאם הבהירו כי הפצצת הבתים היא ‘עליית מדריגה’ ותגרור ירי על ערי ישראל המרכזיות. התקופה שבה בתים הותקפו, ולא הגבנו – עברה מן העולם אמרו. “הפגיעה בבתי אזרחים מהווה הסלמה חמורה”.

עם פתיחתו של המבצע פגע צה”ל בבית בחאן יונס בו שהו שישה בני אדם בהם שני ילדים שנהרגו במקום. חמאס פירסם את התמונות וכינה את הפעולה בשם ‘טבח חאן יונס’. גם ראש הרשות אבו מאזן גינה את פעולת צה”ל וטען שהוא מבצע ‘טבח עם’.

בצה”ל הדגישו כי תושבי הבית קיבלו התראה מוקדמת, ובחרו להישאר למרות האזהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לצהל.עושים כראוי .החאמס הוא האחראי בלבד על כל ההרוגים וההרס
    11/07/2014 15:26
    יפה יוסף
  1. בעזה.מצווה להרוג את המתאבדים.