צוק איתן: נדחו אירועי החזנות בפתח-תקווה • צפו בחזרה

בשבת הקרובה, פרשת פנחס, היו אמורות להתקיים בפתח תקווה תפילות חזנות חגיגיות בשלושה מבתי כנסת • החזן דובל'ה הלר: "דחיית שבת החזנות, היא החלטה נכונה"
נחמן וייס
י"ב תמוז התשע"ד / 10.07.2014 00:45

בשבת הקרובה, פרשת פנחס, היו אמורות להתקיים בעיר פתח תקווה תפילות חזנות חגיגיות בשלושה מבתי כנסת בעיר. לפני התיבה היה אמור לעבור החזן דובל’ה הלר, כשהוא מארח את החזן אלי ואלס ומקהלת ‘בזמירות’, בניצוחו של יותם סגל.

כפי המתוכנן, אף התקיימה השבוע ביום רביעי, חזרה גנרלית (ראה וידיאו) בהשתתפות החזנים והמקהלות. אלא שהחמרת המצב הביטחוני הביאה את הנהלות בתי הכנסת לידי החלטה שמן הראוי בעת הזו לדחות את שבת החזנות למועד אחר.

תפילות השבת היו אמורות להתקיים בבתי הכנסת כדלהלן: בית הכנסת ‘הפועל המזרחי’ ברחוב שטמפפר 41, בית הכנסת הגדול ‘בית יעקב’ ברחוב חובבי ציון 37, ובית הכנסת ‘ארזי הלבנון’ כצנלסון 5, נווה גן.

החזן דובל’ה הלר אומר לחזנים10: “דחיית שבת החזנות, היא החלטה נכונה. בזמן שעם ישראל כולו מתמודד עם מצב ביטחוני קשה שכזה, מן הראוי להתפלל על החזרת השקט וביטחון המדינה, ולהימנע מאירועים חגיגיים, אף שהם בבית הכנסת”.

על ההחלטה לדחות את השבת, שוחחנו עם רב בית הכנסת ‘הפועל המזרחי’, הרב אריה אנגלמן, שמנמק ואומר: “ראשית, העובדה שעם ישראל כולו נמצא תחת מתקפת טילים חסרת תקדים מצד אויבינו שבדרום, מכריחה אותנו להתחשב ולא לקיים את השבת החגיגית כמתוכנן. שנית, בין מתפללי בתי הכנסת, ישנם רבים שהוזמנו בצו 8 למילואים, ואף אני ביניהם”.

מטעם האגף לתרבות התורנית בפ”ת נמסר: “תפורסם הודעה ברורה באשר למועד החדש של שבת החזנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות