עפר שלח: ראינו איך החרדים נראים באופוזיציה. יודע שהם יבואו לדבר

אריה ריבקינד
|
ב' אדר ב' התשע"ט / 09.03.2019 21:10
ח”כ אמיר אוחנה על גנץ ולפיד: “בובות על חוט” • ליברמן: “ברגע שעפר שלח אמר שהוא לא פוסל גוש טכני עם המפלגות הערביות – הם פסולים” • ליברמן: ישתמשו בהם לגוש חוסם – אבל אף אחד לא ייקח אותם”

ח”כ עפר שלח, מראשי מפלגת ‘כחול לבן’ אמר ב’שבתרבות’ במבשרת ציון, כי אם הפער בין כחול לבן לבין הליכוד יהיה כפי שהוא היום, וגדול מכך – הנשיא ריבלין יטיל על בני גנץ את הרכבת הממשלה.

“יש לא מעט מפלגות שהיום אומרות שלא ישבו עם גנץ, אבל אם הוא יקבל את התפקיד להרכיב ממשלה – הן ירצו לשבת איתו”.

שלח הוסיף:  “ראינו איך החרדים נראים כשהם באופוזיציה. הם לפחות יבואו לדבר, אני אומר את זה בידיעה ולא בניחוש”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף ב’שבתרבות’ בכפר יונה את מפלגת כחול לבן: “ברגע שעפר שלח אמר שהוא לא פוסל גוש טכני עם המפלגות הערביות – הם פסולים. בל”ד זו לא מפלגה, זה ארגון טרור. אני יודע מראש שבג”ץ יאפשר להם לרוץ, זו התקרנפות”.

על ‘עוצמה יהודית’ אמר ליברמן: “אין סיכוי שהמפלגות הערביות יהיו בממשלה ואין סיכוי שההזויים האלו יהיו בצד שני. ישתמשו בהם לגוש חוסם – אבל אף אחד לא ייקח אותם”.

השר צחי הנגבי אמר ב’שבתרבות’ במבשרת ציון על החיבור של הבית היהודי עם ‘עוצמה יהודית’: “אנחנו סולדים מהם ולכן הם לא חלק מאיתנו. האמירה של סמוטריץ’ בעניין המיילדות הערביות לא פחות גזענית בעיניי. עם זאת, עשינו מאמץ ש-100,000 קולות של הציונות הדתית לא ירדו לטמיון”.

ח”כ אמיר אוחנה תקף ב’שבתרבות’ בכפר יונה את גנץ ולפיד: “לא מהמרים על מדינת ישראל ומחליפים ראש ממשלה בבובות על חוט”.

הוא הוסיף: “אדם שבניסיון הראשון שלו מחוץ לצבא הביא חברה לפשיטת רגל. ויש גם מן רוטציה-מוטציה – לוקחים אדם לא מנוסה אחד, ואחרי שנתיים כשיצבור מעט ניסיון, יחליפו אותו באדם אחר שאין לו ניסיון”.

שר המדע אופיר אקוניס אמר ב’שבתרבות’ בנתניה: “חודש בדיוק לבחירות 2019 – מפלגות השמאל, בתמיכת הסיעות הערביות, יקימו את הממשלה הבאה”. לדבריו, “העובדה היא שמאז 1992 גוש השמאל מצליח לייצר גוש חוסם להקמת ממשלה לאומית, בראשות הליכוד, היא תמרור אזהרה מהדהד לכל מצביעי הימין שחוששים מהקמת ממשלה שתקדם נסיגות, תעקור יישובים ותחזיר את כלכלת ישראל 40 שנה אחורה למשק בשליטת ההסתדרות, עם שר אוצר, אבי ניסנקורן, שנמצא עכשיו בחופשה מההסתדרות”.