גופת ההרוגה שהוחלפה נחתה בישראל: “בנה זיהה אותה בנתב”ג”

אחת הישראליות שנספו באסון השיט בצ'ילה היתה אמורה להיקבר אחר הצהריים ברישפון • אלא שדקות לפני תחילת ההלוויה התברר: גופה אחרת הובאה למקום • הערב נחתה גופתה
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 19:59

אחרי דחיית ההלוויה:  ארונה של דינה פורת ע”ה – אחת משלוש הישראליות שנספו באסון השיט בצ’ילה – נחת הערב (שלישי) בישראל, ולפי משרד החוץ “בנה זיהה אותה בנתב״ג”.

מוקדם יותר היום התחוללה דרמה בבית העלמין ברשפון, כאשר רגע לפני שהתחיל טקס ההספדים, התברר כי הגופה שהובאה לבית העלמין אינה של פורת, אלא של גלילה ביטון ע”ה, שנספתה אף היא באסון.

בשלב זה כבר נכחו במקום מלווים רבים שבאו לחלוק לפורת כבוד אחרון.

בשל הטעות, הוחלט לדחות את ההלוויה ולקיימה מחר.

במשרד החוץ מסרו בתגובה להחלפת הארונות: “קונסול ישראל בצ’ילה , אשר ליווה את האירוע מרגע היוודע דבר האסון, נכח יחד עם נציגי משפחות ההרוגות בבית הלוויות בפונטה ארינאס ווידא יחד עימן את זהות ההרוגות וחתימת ארונות הקבורה. הארונות הוטסו לסנטיאגו בירת צ׳ילה בדרכן האחרונה לישראל . ככל הנראה גורמים מקומיים שאחראים על ההטסה הם אשר בלבלו בין מסמכי ההטסה של ההרוגות”.

“משרד החוץ מביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחות . במקביל שגריר ישראל בצ’ילה בודק מיידית את כל שרשור התהליך מול הגורמים המקומיים בצ’ילה ואחריותם לתקלה. ארון הקבורה השני יגיע בזמן הקרוב ביותר”.

אחד מאנשי בית העלמין אמר ל’ישראל היום’: “אנחנו תמיד מוודאים לפני הקבורה שמדובר בגופה הנכונה. הבן עשה זיהוי והתברר שזו לא הגופה. לכן ההלוויה נדחתה למחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות