נפתלי בנט הוכה בוועידה של עיתון הארץ – וספג צעקות: “בוז, רוצח”

יו"ר הבית היהודי הופיע ב'ועידת השלום' של 'הארץ', והותקף מילולית: "דמו של מוחמד אבו ח'דיר על הידיים שלך" • בנט: "זה המקום האחרון שחשבתי שתנסו לסתום פיות" • אדם מהקהל הצליח להכות את בנט בגבו, תוך שהוא מכנה אותו "רוצח"
שרי רוט
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 16:49

להתקפה כזו לא ציפה שר הכלכלה ויו”ר הבית היהודי: נפתלי בנט, שהופיע היום (שלישי) בכנס ‘ועידת השלום’ של עיתון ‘הארץ’, הותקף מילולית מצד הנוכחים.

במהלך כל היום נשמעו בוועידה נאומים שמרביתם מטעם אנשי השמאל בישראל. כשעלה השר בנט לבמה, נשמעו לעברו קריאות מתוך הקהל: “בוז”, “פאשיסט” ו”רוצח”.

היו בקהל גם מי שצעקו לבנט: “דמו של מוחמד אבו ח’דיר על הידיים שלך”.

לפי דיווח בערוץ 7, נאומו של בנט, שעסק בעיקר בלחימה מול ארגוני הטרור בעזה וביו”ש, הופסק כמה וכמה פעמים.

בשלב מסוים עלה מו”ל העיתון, עמוס שוקן, אל הבמה והעיר לנוכחים: ״יש פה אנשים שהסכימו לדבר עם עראפת ולא מוכנים לשמוע את בנט…”

בנט עצמו השיב למתלהמים: “זה המקום האחרון שחשבתי שתנסו לסתום פיות”.

יו”ר הבית היהודי תהה מתי השמאל “יעשה חישוב מסלול מחדש”, וטען כי הוא רוצה “להציב חזון של שלום, אבל שלום אמיתי”. בנט הוסיף: “העם היהודי ומדינת ישראל לא רוצים מלחמה. מישהו פה בחוצפתו אומר ‘אתה רוצה’. לצערי נלחמתי באינתיפאדה הראשונה, השנייה ומלחמת לבנון השנייה. אף אחד בחדר הזה לא יטיף לי על הרצון לשלום. אף אחד במדינת ישראל לא רוצה שלום יותר ממני”.

בתום הנאום, כאשר ירד בנט מהבמה, ניסתה קבוצה של כעשרים עד שלושים צעירים לתקוף אותו פיזית. אדם אחד מהקהל הצליח להכות את בנט בגבו, תוך שהוא מכנה אותו “רוצח”. בנט הספיק להסתובב ולשאול “מי נתן לי מכה”, כשהמאבטחים לקחו אותו מהמקום.

בין היתר משתתפים בוועידה נשיא המדינה שמעון פרס, שרת המשפטים ציפי לבני, שגריר האיחוד האירופי בישראל. אבו מאזן שלח נאום מוקלט.

ב’בית היהודי’ הגיבו: “מפלגת הבית היהודי מביעה זעזוע ושאט נפש מתקיפתו של השר נפתלי בנט היום בועידת השלום של הארץ בתל אביב.קריאות ה’רוצח’ בקהל וסתימת הפיות שתורגמו לאלימות פיזית הינן חמורות ובלתי נסלחות בציבוריות הפוליטית הישראלית.

“אנו מצפים לגינוי של כל איש שחופש הביטוי יקר לו מימין ומשמאל בישראל. לעולם לא נשתוק ולא נפסיק לומר את עמדתנו, יהיה אשר יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות