חלק מהחשודים ברצח הנער הערבי נשלחו לבדיקה פסיכיאטרית

במהלך דיון בבית המשפט התברר כי חלק מהחשודים נשלחו לבדיקה פסיכיאטרית • פעלו בשתי חוליות: 3 חשודים בביצוע הרצח עצמו, בעוד 3 אחרים חשודים בסיוע • חלק מהעצורים התחנכו בתלמודי תורה וישיבות חרדיות, עד שנשרו מלימודיהם
יוני גרין
י' תמוז התשע"ד / 07.07.2014 22:38

במהלך דיון שנערך היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינם של ששת החשודים ברצח הנער הערבי משועפט, מוחמד אבו חדיר, התברר כי חלק מהם נשלחו אתמול לבדיקה פסיכיאטרית.

בדיון התברר עוד כי פעלו שתי חוליות: שלושה מהעצורים חשודים בביצוע הרצח עצמו בעוד שלושה אחרים חשודים בסיוע.

בסוף הדיון, שעסק במתן היתר לשלושה מהחשודים להיפגש עם עורך דין, דחה סגן נשיא בית המשפט, השופט משה דרורי, את הבקשה, אך הגביל את איסוף הראיות, גביית עדויות ושחזור המעשה עד לפגישה בפועל עם עורכי הדין.

לשלושת החשודים שמעורבותם פחותה הותר המפגש עם עורכי הדין עוד לפני הדיון.

בתוך כך, קרובים, בני משפחה וחברים של החשודים, עדיין מתקשים לעכל את עצם המעצר ולא מאמינים כי הם אלה שביצעו את הרצח המזעזע.

חלק מהעצורים התחנכו בתלמודי תורה וישיבות חרדיות, עד שנשרו מלימודיהם. אחד מהחשודים בא ממשפחה חרדית ידועה בקרב הקהילה החרדית־ספרדית.

שחזרו את הרצח

שלושה מהחשודים ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר משועפט, הודו במעשה ושחזרו הלילה את ביצוע הרצח.

השחזור בוצע בליווי חוקרי שב”כ והיחידה המרכזית של המשטרה בירושלים, מרגע החטיפה, דרך נתיב הנסיעה, ועד יער ירושלים – המקום בו הציתו את אבו חדיר, בעודו בחיים. לפי המשטרה, השחזור כלל הודאה מלאה בביצוע המעשה.

השחזור יצא אל הפועל לאחר שאחד הקטינים נשבר בחקירתו והודה כי היה שותף לרצח ביום רביעי שעבר בירושלים. לאחר מכן הפליל את חבריו והוביל לכך שעוד שניים נוספים הודו גם הם במעשה.

ביום חמישי האחרון בוצעה בגופתו של אבו חדיר נתיחה שלאחר המוות, שבה השתתף פתולוג פלסטיני. התובע הכללי הפלסטיני מסר, כי ממצאי הנתיחה מעידים שהנער נשרף בעודו בחיים, ומחקירת האירוע עולה כי הוא אולץ לשתות חומר דליק. עוד העלתה הנתיחה כי מותו של הנער נגרם מכוויות שכיסו כ-90 אחוזים מגופו. עוד נמסר כי בצד הימני של ראשו נמצא סימן למכה מחפץ קהה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם אילו נערים יהודים? גדלו בין ערבים?גם רוצחים וגם סדיסטים.מקוה שזו טעות והם לא הפושעים
    08/07/2014 14:54
    מזועזע מהאכזריות
  1. תגובה

  2. לא יאמן לאן הגענו
    08/07/2014 19:26
    רינה
  3. מזעזע,,, חושך לגויים