מוזס תקף את רוצחי הנער – ואת נתניהו: “זה הביטחון שהבטיח לנו?”

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, גינה בחריפות את מעשה הרצח הנתעב ובמקביל תקף את הממשלה על רפיסותה: "איפה המשטרה? מה עושה הממשלה כדי להפסיק את ירי הטילים?"
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 12:09

ח”כ מנחם אליעזר מוזס יו”ר סיעת יהדות התורה, גינה בחריפות את מעשה הרצח הנתעב ובמקביל תקף את הממשלה על רפיסותה ועל העיסוק הבלתי מכובד של ראש הממשלה ושר החוץ בתככים פוליטיים.

“אנו עדים לגל של מעשי רצח נבזים, שהחלו בחטיפתם ורציחתם של הנערים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז”ל הי”ד. לאחר מכן רציחתו של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר משועפט.

אחד הדברות בעשרת הדברות הוא לא תרצח! אלפי שנים אנו מתבדלים מאויבנו בכך שאנו לא רוצחים!! אצלנו לא חוטפים ורוצחים נערים, ולא קוראים לכיכרות ורחובות על שם רוצחים שפלים. זו לא דרכנו. היהדות מקדשת את החיים והחיים הם ערך עליון אצלנו. בפרקי אבות נאמר: חביב אדם שנברא בצלם. כל אדם. ולא משנה אם הוא יהודי או ערבי. נוצרי או מוסלמי.

הנערים שעל פי החשד רצחו את הנער מוחמד אבו חדיר משכונת שועפט, הוציאו את עצמם במעשיהם מכלל ישראל. יהודים אינם יכולים לבצע מעשי זוועה שכאלו. אין מילת גינוי שתצליח לתאר את שאט הנפש והסלידה ממעשה רצחני כה נורא. זה בלתי נסלח ואלו שעשו זאת צריכים לשלם את המחיר הכבד ביותר על מעשיהם.

הרב מוזס סיפר את סיפורו של האדמו”ר מצאנז שאיבד בשואה את רעייתו ו 11 ילדיו: כשנשאל האדמו”ר כיצד ממשיך להתפלל “אתה בחרתנו”, ענה, אדרבא, כשאני רואה לאילו מעשי רצח מסוגלים עמים אחרים להגיע, אני אומר שוב ושוב “אתה בחרתנו”. כי בן לעם היהודי, לא מסוגל למעשי רצח.

אנו מוקיעים את המעשה ומגנים אותו בכל החומרה. תקוותי שהמשטרה תמצה את הדין עם כל המעורבים ברצח, בצורה המחמירה ביותר”.

מוזס גינה את ירי הטילים בדרום ואת ההתפרעויות והפרות הסדר ברחבי המדינה. “לא נקבל בשום אופן את הפרות הסדר, ההתפרעויות ברחבי הארץ וירי הטילים על יישובי הדרום. תושבי הדרום חיים בצל הפחד וירי הטילים. שכונות בירושלים מרגישות נצורות. אנשים מפחדים לצאת מבתיהם בשעות החשיכה וחוששים לנסוע עם רכבם הביתה. אוטובוסים נרגמים באבנים בצירים מרכזיים במדינה, וכבישים נחסמים בצמיגים בוערים. וכבר לא מדובר רק בערביי השטחים, גם ערביי ישראל משתתפים בהתפרעויות האלימות ובמעשי הרצח. השבוע פורסם שרוצח הנערה שלי דדון הי”ד הוא ערבי משפרעם. מנהיגי התנועות האסלאמיות בצפון נוטלות חלק פעיל במעשי האלימות ובהפגנות ואין פוצה פה ומצפצף”.

“איפה המשטרה? מה עושה הממשלה כדי להפסיק את ירי הטילים? מה היא פועלת כדי למגר את האלימות וההתפרעויות?

הרב מוזס הגדיר את התנהגות ראש הממשלה ושר החוץ “התנהלות של גן ילדים”. “במקום להתעסק במיגור הטירור והאלימות ברחבי הארץ, עסוקים ראש הממשלה ושר החוץ בלהתקוטט זה עם זה. לא נחה דעתו של שר החוץ עד שכינס מסיבת עיתונאים בה הכריז על פרישת סיעתו מהליכוד ביתנו. התנהלות של צ’ילבה בגן ילדים. שגרת החיים של תושבי הדרום נעצרה לחלוטין ובמה עסוקים הקברניטים? במלחמת השמצות והעלבות הדדיות. פוליטיקה קטנה וזולה.

ראש הממשלה חוזר ומצהיר על מיטוט החמאס והחזרת הביטחון, אך הכל דיבורים. ילדי הדרום במקום לצאת לחופשה, נכנסו למקלטים. זה הביטחון שנתניהו הבטיח לנו?”

“ממשלה שאינה יכולה להבטיח את הביטחון האישי לאזרחיה, אינה ראויה לאימון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות