הקונצרט הירושלמי • גדולי הפייטנים על במה אחת

גדולי הפייטנים-חזנים יופיעו על במה אחת בירושלים • החזנים ציון יחזקאל (ארה"ב), משה חבושה (ישראל), ודוד שירו (ארה"ב) בקונצרט מיוחד של הצדעה לזכרו ולמורשתו של גדול החזנים ר' דוד ריאחי ז"ל
ישראל כהן
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 18:42

דבר כזה עוד לא היה במוזיקה המזרחית הפיוטית. לכל אחד מהחזנים שיעלו לפייט בהיכל הגדול שבתאטרון ג’ראר בכר בירושלים ביום ראשון הקרוב – ט”ו בתמוז תשע”ד, קהל מעריצים גדול ושונה, לכל אחד מהם רפרטואר שירים שונה, לכל אחד וסגנון שונה, מאחורי כל אחד מהם סדרת אלבומים עשירה ומפוארת שהפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל במוזיקה הפיוטית. אך לכולם יחד מכנה אחד משותף – מוזיקה מצרית אותנטית שהלחינו וביצעו גדולי המוזיקאים המצרים: אומקולתום, עבדל אל ווהב, עבדל חאלים ואחרים.

‘הקונצרט הירושלמי’, המסמל את האחדות בין גדולי החזנים וטובי המבצעים של ימינו, שלראשונה יופיעו יחד על אותה במה, ויבצעו בין היתר ‘דואטים’ משותפים ממבחר שיריו הנוסטלגיים של זקן וגדול החזנים ר’ דוד ריאחי ז”ל שנפטר לפני כשנה, ואשר הערב הוא אות כבוד לזכרו ולזכר מורשתו המוזיקלית.

האמון על הניהול המוזיקלי של הקונצרט הוא אריאל כהן. כהן הוא מוזיקאי, יוצר ומנצח על התזמורת המזרחית הקלאסית ‘פירקת אלנור’, ועל מקהלת החזנים והילדים “קונקשנס” שילוו את המופע.

מאיר פנחס, יוזם ומפיק האירוע אמר לחזנים10: “במחשבה לאחור חבל שלא בחרתי לבצע את הקונצרט במקום גדול יותר, כי הקהל ממש ‘מצביע ברגליו’; אך עוד היד נטוייה למופעים הבאים בעזרת השם”.

האירוע מתקיים בסיוע אנשי עיריית ירושלים:  נתי לסרי – יו”ר ש”ס בירושלים ויהודה נפתלי – מנהל מחלקת ‘מורשת ישראל’ בעיריית ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות