ליברמן פירק הליכוד-ביתנו: לא חותרים להקדים הבחירות

סוף למפלגת הליכוד-ביתנו: בצל המתיחות בינו לבין נתניהו, כינס שר החוץ מסיבת עיתונאים, והצהיר: "בתקופה האחרונה יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה והם הפכו למהותיים ולא מאפשרים קיום מסגרת משותפת" • הבוקר נועד עם נתניהו לפגישה ממושכת‎ • על ירי הטילים בדרום: "למה אנחנו מחכים? בסוף שנת 2015 יהיו להם אלפי רקטות"
שרי רוט
ט' תמוז התשע"ד / 07.07.2014 12:01

השידוך נכשל: כשברקע העימות שפרץ אתמול בישיבת הממשלה בין שר החוץ לראש הממשלה, כינס אביגדור ליברמן בצהרים מסיבת עיתונאים בכנסת בה הכריז על פירוק השותפות בין ישראל ביתנו למפלגת הליכוד.

“זה לא סוד שלצערי בתקופה האחרונה יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה והם הפכו למהותיים ולא מאפשרים קיום מסגרת משותפת”, אמר ליברמן במסיבת העיתונאים. “אי לכך, אנחנו נפנה בימים הקרובים לוועדת הכנסת להיפרד ובבקשה להקים סיעה נפרדת – סיעת ישראל ביתנו”.

ליברמן המשיך: “החיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחרי הבחירות. עד היום היו בעיות טכניות, אבל כשבעיות טכניות הופכות עקרוניות לא ניתן להסתיר את הדבר”.

ליברמן התייחס גם לקואליציה ואמר: “אני לא רואה שום סיבה לפרק את הקואליציה. הקמת סיעת ישראל ביתנו היא צעד משמעותי לחיזוק קואליציוני. הקואליציה הוקמה מלכתחילה כקואליציה עם פערים נרחבים”.

לדבריו “אין בהחלטה הזו שום שיקול פוליטי. אני שמח שזו הממשלה הכי טובה ושראש הממשלה הוא בנימין נתניהו, אני מקווה שהממשלה תוציא את ימיה. “אנחנו לא חותרים להקדמת הבחירות – להיפך”, הדגיש ליברמן.

לשאלת כתב ערוץ 7 האם הוא חושב ממבט לאחור שהחבירה עם הליכוד הייתה טעות – ענה ליברמן: “לא. בלי זה הימין לא היה עולה לשלטון. עכשיו יש חילוקי דעות וצריך לפרק את השותפות”.

מציאות בלתי נסבלת

ליברמן ניצל את מסיבת העיתונאים כדי לחדד את חילוקי הדעות עם נתניהו ומתח ביקורת על ההתנהלות הביטחונית: “מציאות שבה לארגון טרור יש מאות טילים – בלתי נסבלת. לא ברור, למה אנחנו מחכים? בסוף שנת 2015 יהיו להם אלפי רקטות באיכות גבוהה, אנחנו חייבים להפסיק את זה. אנחנו לא יכולים לחיות תחת איום תמידי כשבכל רגע מיליון וחצי איש צריכים לרדת למקלטים.

“לראש הממשלה יש זכות לגישה משלו אך תפיסתי היא שונה ואני לא מסתיר את זה, הגישה שלי לא נובעת מבחירות או משיקול פוליטי, העמדה שלי קונסיסטנטית לאמת במשך שנים טובות.

“תוך כדי שאנו מדברים מייצרים עוד רקטות. להגיע למצב שהמציאות בעזה תהיה כמו בדרום לבנון אנחנו לא יכולים, כל אחד יכול לדמיין מצב שבשנה הבאה יהיו רקטות שמגיעות לכל מקום במדינה”.

עוד הוסיף: “מכיוון שהממשלה לא הציגה שום תכנית מדינית וכל אחד מציג כמיטב הבנתו, ככה אנו נראים. בנסיבות הקיימות – קולנו לא יכול להישמע בליכוד”.

עימות מול שרים נדהמים

החלטתו של ליברמן לסיים את השותפות עם הליכוד נמצאת על השולחן כבר זמן רב. זאת, לאחר שליברמן הבין כי הסיכויים להתאחד עם הליכוד קלושים, לאור ההתנגדות בליכוד, וכך גם האפשרות לכבוש את ראשות המפלגה, לאחר עידן נתניהו.

ליברמן נועד הבוקר לפגישה ממושכת עם נתניהו ועדכן אותו על החלטתו. בשלב זה מסתמן כי ליברמן אינו מעוניין לפרק את הקואליציה או ללכת לבחירות.

מדובר, ככל הנראה, רק במהלך של שר החוץ להתנתק מהליכוד, ולצאת עם ישראל-ביתנו לדרך עצמאית חדשה.

אתמול הגיעה המתיחות בין השניים לשיאה, בעימות שהתנהל מול עיני השרים הנדהמים בישיבת הממשלה.

שר החוץ מתח ביקורת על התנהלות הממשלה מול החאמס ואמר לנתניהו: “הבטחת להיות חזק מול החמאס”.

נתניהו הגיב: “אולי כדאי שתובא לקבינט במקום למתוח ביקורת פומבית”.

ביום שישי הגיע ליברמן לביקור בשדרות ומתח ביקורת על התגובה הישראלית המגומגמת לירי הטילים. נתניהו התייחס לכך ותקף:  “יש שרים שמדברים ומנצלים את המצב למתקפות נגדי ונגד הממשלה, זה לא אחראי ומזיק”.

ליברמן התפרץ: “אתה האחרון שיכול לדבר, עשית מסיבות עיתונאים לפני ישיבת הקבינט. הדברים שאני אומר הם קו קבוע שלי, אני לא מנצל את המצב. אתה אמרת יד חזקה מול החמאס ולא עמדת באמירה הזאת. אל תחלק לי ציונים על אמירות שלי”.

נתניהו השיב: “מותר להתווכח, אבל כשיש החלטה כולם מחויבים. הכל נדון בקבינט, אתה צריך לבוא לשם פשוט”.

ליברמן ענה: “הייתי בחו”ל בשליחות, אל תטיף לי מוסר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות