שלושה מהחשודים ברצח הנער הערבי שחזרו המעשה

שלושה מתוך ששת העצורים הודו במעשה ושחזרו הלילה את הרצח בזירת השלכת גופתו של מוחמד אבו חדיר ביער ירושלים • מהחקירה עולה: הנער אולץ לשתות חומר דליק לפני ששרפו אותו למוות
יוני גרין
ט' תמוז התשע"ד / 07.07.2014 11:28

שלושה מהחשודים ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר משועפט, הודו במעשה ושחזרו הלילה את ביצוע הרצח.

לפי החשד, השלושה היו השותפים הפעילים ברצח ואחראים לחטיפתו מבית חנינה ביום רביעי שעבר. שלושת העצורים האחרים חשודים בהשתייכות לקבוצה, אך לא ביצעו את הרצח בפועל.

השחזור בוצע בליווי חוקרי שב”כ והיחידה המרכזית של המשטרה בירושלים,  מרגע החטיפה, דרך נתיב הנסיעה, ועד יער ירושלים – המקום בו הציתו את אבו חדיר, בעודו בחיים. השחזור כלל הודאה מלאה בביצוע המעשה.

• הרצח בשועפט – אחד נשבר והפליל – החשודים הודו במעשה

השחזור יצא אל הפועל לאחר שאחד הקטינים נשבר בחקירתו והודה כי היה שותף לרצח ביום רביעי שעבר בירושלים. לאחר מכן הפליל את חבריו והוביל לכך שעוד שניים נוספים הודו גם הם  במעשה.

ביום חמישי האחרון בוצעה בגופתו של אבו חדיר נתיחה שלאחר המוות, שבה השתתף פתולוג פלסטיני. התובע הכללי הפלסטיני מסר, כי ממצאי הנתיחה מעידים שהנער נשרף בעודו בחיים, ומחקירת האירוע עולה כי הוא אולץ לשתות חומר דליק. עוד העלתה הנתיחה כי מותו של הנער נגרם מכוויות שכיסו כ-90 אחוזים מגופו. עוד נמסר כי בצד הימני של ראשו נמצא סימן למכה מחפץ קהה.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אמש בשמונה ימים את מעצרם של חמישה מהחשודים ברצח. מעצרו של חשוד שישי הוארך בחמישה ימים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השישה ב-15 ימים. על החשודים נאסר עדיין להיפגש עם עורכי דינם. בכוונת עורכי הדין לערער על הארכת המעצר.

החשודים – המתגוררים בבית שמש, ההתנחלות אדם וירושלים – נעצרו אתמול לפנות בוקר. לחלק מהעצורים רקע חרדי.

מפרטי החקירה עולה כי אבו-ח’דיר נחטף סמוך לביתו שבשכונת שועפט. בדרך החוטפים הממו אותו, שרפו את גופתו והשליכו אותה ביער ירושלים.

חוקרי שב”כ והמשטרה הצליחו להגיע גם אל המכונית ששימשה, על פי החשד, את החוטפים.

עוד עולה מהחקירה כי הרכב אחר של כמה חשודים מתוך השישה שנעצרו, הגיע יומיים קודם לכן לשועפט, שם ניסו לחטוף ילד בן תשע, מידי אמו. משנכשלו – נמלטו מהמקום.

מהחקירה עולה כי אין מדובר בהתארגנות מסודרת, אלא ככל הנראה מדובר ביוזמה פרטית של קבוצת נערים קיצונים שמכירים אחד את השני. לפי המשטרה, הם אינם משתייכים לקבוצות הימין האידיאולוגי, והרצח בוצע כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת בחורי הישיבה הי”ד. שלושה מתוך השישה הם קטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלילת דם!!! הם פשוט לא שכרו את העו''ד שיודע לשחד.
    07/07/2014 14:59
    קובי
  1. מי מאמין היום למשטרה .
    עם עינויים כאלו מי לא היה מודה?