א.ב יהושע: “דרך העניין היהודי רוצים להכניס את העניין הדתי”

הסופר שאמר אתמול כי צריך להפסיק לחזק תודעה יהודית בבתי הספר ולחזק את התודעה הישראלית - מסביר היום ברשת ב': "בני ישראל קיבלו את התורה ולא יהודים - בכל התנ"ך אין את המילה יהודי"
חרדים 10
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 12:49

הסופר א.ב יהושע אמר אתמול ב’כנס דב לאוטמן למדיניות החינוך’ כי צריך להפסיק לחזק תודעה יהודית בבתי הספר ולחזק את התודעה הישראלית – והדגיש: יש להרגיל את הלשון להגיד ישראלי במקום יהודי, ולהגיד פלסטיני במקום ערבי.

היום (חמישי) הסביר הסופר את דבריו בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר בכאן רשת ב’: “אנחנו ישראלים. בני ישראל קיבלו את התורה ולא יהודים. בכל התנ”ך אין את המילה יהודי, אלא את המילה ישראל. אנחנו בני ישראל וקשורים לעם ישראל. קראנו למדינה ישראל – לא יהודיה ולא ציון.

יהושע ציין, כי בכך שעברנו מלהיות יהודים ללהיות ישראלים – שידרגנו את היהדות שלנו.

לדבריו, “עשינו את עצמנו ערבים זה לזה, אחראים זה לזה. אם הקונצנזוס חוזר לעניין היהודי – לא פלא שישראלים עוברים לברלין, עם הזהות היהודית אפשר להיות בכל מקום”.

הוא הדגיש: “הפיחות במושג ‘ישראלי’ נבע רק מתוך סיבה אחת – להכניס דרך העניין היהודי את העניין הדתי”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתם אמהארצות
    27/12/2018 23:32
    אלי'
  1. “איש יהודי הי’ בשושן הבירה…”
    חסר ידע בסיסי ביותר

  2. סופר שיש לו טעות גדולה
    28/12/2018 01:13
    חיים
  3. הוא אומר: שלא כתוב בכל התנ”ך את המילה יהודי.
    אז כתוב במגילת אסתר (שזה חלק מהתנ”ך): “מרדכי היהודי”

  4. "...מרדכי היהודי משנה למלך אחשורוש.... "
    28/12/2018 01:57
    האחרון שבעם
  5. אולי שיואיל לקרוא את ספר הספרים היהודי שוב וימצא שבמגילת אסתר כתוב יהודי….

  6. איש יהודי היא בשושן הבירה ליהודים היתה אורה ושמחה
    28/12/2018 03:48
    מרדכי
  7. בטוח לא למד

  8. איש יהודי
    29/12/2018 21:55
    לייבלה
  9. לפי האקדמיה ללשון העברת:
    המילה יהודי שינתה את הוראתה אחרי גלות עשרת השבטים, והיא מציינת מאז שם כולל לכל אחד מבני ישראל
    וגם במגילת אסתר כתוב: איש יהודי היה בשושן הבירה

  10. חבל שהוא לא טרח אף פעם לקרוא את מגילת אסתר - שזה חלק מהתנך
    30/12/2018 10:42
    Olive Oil
  11. שם מוזכרים היהודים הרבה מאוד