א.ב יהושע: “דרך העניין היהודי רוצים להכניס את העניין הדתי”
הסופר א.ב יהושע אמר אתמול ב’כנס דב לאוטמן למדיניות החינוך’ כי צריך להפסיק לחזק תודעה יהודית בבתי הספר ולחזק את התודעה הישראלית – והדגיש: יש להרגיל את הלשון להגיד ישראלי במקום יהודי, ולהגיד פלסטיני במקום ערבי.
היום (חמישי) הסביר הסופר את דבריו בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר בכאן רשת ב’: “אנחנו ישראלים. בני ישראל קיבלו את התורה ולא יהודים. בכל התנ”ך אין את המילה יהודי, אלא את המילה ישראל. אנחנו בני ישראל וקשורים לעם ישראל. קראנו למדינה ישראל – לא יהודיה ולא ציון.
יהושע ציין, כי בכך שעברנו מלהיות יהודים ללהיות ישראלים – שידרגנו את היהדות שלנו.
לדבריו, “עשינו את עצמנו ערבים זה לזה, אחראים זה לזה. אם הקונצנזוס חוזר לעניין היהודי – לא פלא שישראלים עוברים לברלין, עם הזהות היהודית אפשר להיות בכל מקום”.
הוא הדגיש: “הפיחות במושג ‘ישראלי’ נבע רק מתוך סיבה אחת – להכניס דרך העניין היהודי את העניין הדתי”.
-
“איש יהודי הי’ בשושן הבירה…”
חסר ידע בסיסי ביותר -
הוא אומר: שלא כתוב בכל התנ”ך את המילה יהודי.
אז כתוב במגילת אסתר (שזה חלק מהתנ”ך): “מרדכי היהודי” -
אולי שיואיל לקרוא את ספר הספרים היהודי שוב וימצא שבמגילת אסתר כתוב יהודי….
-
בטוח לא למד
-
לפי האקדמיה ללשון העברת:
המילה יהודי שינתה את הוראתה אחרי גלות עשרת השבטים, והיא מציינת מאז שם כולל לכל אחד מבני ישראל
וגם במגילת אסתר כתוב: איש יהודי היה בשושן הבירה -
שם מוזכרים היהודים הרבה מאוד