רבני רמת שלמה מבקשים: “לא להגיע למוקדי החיכוך, בלי אלימות”

החשש של רבני שכונת רמת שלמה, הגובלת בשועפט, מהפרעות בשכונה הערבית, ומגלישה למעשים קיצוניים מצד צעירים תושבי השכונה החרדית, הוביל לפירסום מכתב חריף • "המצב רגיש ונפיץ. לא להתנהג באלימות וכוחנות. איסור גמור להיות שותפים למעשה של התגרות באומות" • המינהל הקהילתי מבטיח לאכוף את ההוראה
שלומי צור
ט' תמוז התשע"ד / 07.07.2014 09:51

 החשש מנקמה: מי שסובלים יותר מכל מהפרעות שפרצו לאחר חטיפת ורצח הנער מוחמד אבו חדיר ביום רביעי האחרון, הם תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים, הממוקמת סמוך לשכונת שועפט.

 מעצרם של השישה שביצעו את הרצח, על פי החשד, כמו גם המצב הנפיץ, הוביל הבוקר (שני) את כל רבני השכונה החרדית לפרסם מכתב מיוחד אל תושבי השכונה, בניסיון להרגיע את הרוחות.

 הרבנים מסבירים כי “המצב רגיש ונפיץ” ופונים ומבקשים: “הננו נמצאים בזמן קשה, כאשר משנאינו נשאו ראש ורצחו שלושה מאחינו בני ישראל הי”ד. והתסיסה בלב כל אחד מובנת וידועה. אך אנו אמונים על תורת אלוקים חיים, אין דרכנו דרכם, וה’ הוא קל נקמות, ואילו אנחנו אין לנו להיגרר לאלימות מכל סוג שהוא.

 “והנה אנחנו מתגוררים בשכנות לשכונה מבני ישמעאל, והמצב רגיש ונפיץ, ובקל הננו יכולים להיגרר ח”ו למצב קשה”.

 החשש של הרבנים הוא מפני נערים היוצאים לתקוף ערבים סמוך לשכונה – והם מתריעים: “לכן הננו לבקש ולהתריע מנערים ומבוגרים כאחד, שלא להתנהג בשום אופן באלימות ובכוחנות נגד מי שיהיה, ואיסור גמור הוא להיות שותפים באיזה מעשה של התגרות באומות, מה שמביא שנאה רבה לכלל ישראל ובפרט אל שכונתינו. וחשש מאסונות שאחריתם מי ישורנו”.

 הרבנים מזהירים ודורשים שלא להתקרב אל מוקדי החיכוך עם השכונה הסמוכה: “בפרט לאחרונה עם התלקחות המהומות בשכונת שועפט הגובלת אלינו, הננו לבקש להזהיר גדולים על קטנים וכן להזהיר הסקרנים, שלא להגיע לאזורי הגבול והחיכוך.

 “חבי מעט עד יעבור זעם. חובתנו בעת הזו היא להתחזק בתורה ומצוות ומעשים טובים, בבין אדם למקום ובבין אדם לחבירו ולא יבוא המשחית לקרבנו”, מסיימים כל רבני השכונה את מכתבם.

גם הנהלת ‘המנהל הקהילתי רמת שלמה’ חתומה על המכתב והיא מבטיחה: ” להשתדל לאכוף עניין זה בכל כוחה”.

מפרסמים ראשי המנהל הקהילתי ברמת שלמה הוראות ביטחון לקראת שבת, לתושבי השכונה החרדית.

ביום שישי פרסם המינהל הקהילתי ברמת שלמה, על רקע המתיחות הביטחונית, הוראות ביטחון לשבת, בהוראת המשטרה ובאישור רבני השכונה.

במודעות שנתלו בבתי-הכנסת בשכונה נכתב, כי לפי ההוראות, יש להשאיר מכשיר סלולרי זמין בכל בית כנסת בשכונה, ולדווח מיידית למוקד 100 על כל אירוע חריג. “במידת האפשר, יש לדאוג שיהיה נושא נשק שישב בפתח בית הכנסת. כמו כן אין לתת לילדים לצאת ללא השגחה, ובפרט לא להגיע למוקדי החיכוך עם שכונת שועפט”.

תושבים ברמת שלמה דיווחו, כי צלפים הוצבו על גגות הבניינים, וכוחות גדולים מוקמו בשטח שבין שכונת שועפט לרמת שלמה, כדי לחצוץ בין השכונות.

wpid-img-20140707-wa0017.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות