הגר”ש כהן: “הממשלה צריכה להתעורר, רק התורה הקדושה מגינה עלינו”

את המשא המרכזי בעצרת לזכרו של אייל יפרח הי"ד באלעד נשא נשיא מועצת חכמי התורה • העצרת היוותה מפגש נדיר של אחדות בין הגר"ש כהן לרבני הציונות הדתית
שלמה בן חיים
ט' תמוז התשע"ד / 07.07.2014 05:07

מחבק את הציבור הדתי-לאומי: בעצרת לזכרו של אייל יפרח הי”ד באלעד, שהתקיימה בבית הכנסת ‘משכנות נריה’ בו נהג אייל להתפלל, ספדו רבני העיר ורבני הקהילות. את המשא המרכזי נשא נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס הגאון רבי שלום כהן.

העצרת היוותה מפגש נדיר של אחדות בין הגר”ש כהן לרבני הציונות הדתית שנכחו באירוע, לאחר שנשיא ‘המועצת’ תקף בעבר את רבני הציונות הדתית.

במהלך הדרשה פרץ הגר”ש כהן מספר פעמים בבכי, כאשר הזכיר את שמותיהם של שלושת הנערים הי”ד. 

“אם בהם נפלה שלהבת מה נענה אנחנו”, אמר הגר”ש. “הקב”ה רוצה לקדש את שמו אז לוקח את קרוביו ועל ידי זה מקדש את שמו. למה הקב”ה מכאיב אותנו, רק כדי שנתקרב איליו, מי יש לנו קרוב להקב”ה יותר מתינוקות של בית רבן, כל העולם עומד עליהם.

“בתקופה קשה שכזו כאשר אויבנו רוצים לכלותינו ואין לנו מה שמגן עלינו אלא התורה הקדושה, הממשלה צריכה להתעורר, כל הרדיפות האלה, צריכים לדעת שאין לנו אלא התורה הקדושה שהיא מגינה עלינו.

“מה הקב״ה רוצה מאתנו? מילא הם, הממשלה, תינוקות שנשבו – כל אחד מהם גדל היכן שגדל. אך מה איתנו, למה לא נתבונן בחסד השם השם עלינו, נעריך את מה שיש לנו, את הבריאות, את החיים, להלל ולשבח ולהוקיר את טובותיו של בורא עולם.

“לכו ותסתובבו בבתי החולים, תראו כמה סבל יש בעולם, ואילו אנו ברוך השם חיים נושמים בכוחות עצמנו, בואו וניתן הודיה לבורא עולם על כך; זה מה שהקב״ה ממתין ומצפה מאיתנו, שנעבוד אותו ונודה לו  על כל טובו. אין לנו ספק שאם כך ננהג ודאי שהוא ישמור עלינו, ראו בפרשה הבאה פרשת מטות יצאו שנים עשר אלף למלחמה וחזרו שנים עשר אלף לא נפקד מהם איש.

“רבותי, זכות גדולה נפלה בחלקם של שלושת הקדושים לקדש את שמו יתברך, איזו התעוררות הם הכניסו בעם, כמה תורה הרבו בעם ישראל, כמה אחדות, כמה התעוררות הם גרמו לעם ישראל, כמה קבלות טובות אנשים קיבלו עליהם בזכותם.

“תהא נשמתם צרורה בצרור החיים”, חתם הגר”ש את דבריו. “ויעמדו בתפילה בעד הוריהם, משפחתם ובעד כל כלל ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות