עו”ד רונאל פישר נעצר בחשד שהציע לשחד קציני משטרה

עו"ד רונאל פישר, הסנגור וכוכב הטלוויזיה, נעצר בחשד שהציע ליו"ר המודח של ועד העובדים בנמל אשדוד לשלם לקציני משטרה בתמורה לסגירת כמה תיקים נגדו • החשד: שיווק לנאשמים בפרשות בולטות מידע פנימי - אותו קיבל מאנשי משטרה שייצג
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ד / 06.07.2014 11:24

הפרשה שעלולה לגרום לטלטלה במשטרה נחשפת: עו”ד רונאל פישר, הסנגור וכוכב הטלוויזיה, נעצר ביום חמישי בשבוע שעבר בחשד שהציע ליו”ר המודח של ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, לשלם סכום כסף שיועבר לקציני משטרה – ובתמורה יוסרו כמה פרשיות הנחקרות נגדו.

 החשד הוא כי פישר שיווק לנאשמים בפרשות בולטות מידע פנימי, כאשר במח”ש חושדים, כי עורך הדין קיבל מידע מאנשי משטרה שייצג, גם אודות מעצרו של חסן, ובמקרה זה שיבש מהלכי חקירה.

על פי החשד, עו”ד רונאל פישר נהג לפנות לנאשמים בתיקים גדולים ולפתות אותם לשכור את שירותיו על ידי כך שחשף בפניהם פרטים מתוך החקירה נגדם, ובתמורה ביקש מהם סכומי כסף גדולים. יחד עם עורך הדין נעצרה גם נציגת ארגון שוטרים בחשד שתיווכה בינו לבין קציני המשטרה ובינו לבין כמה מהנאשמים שייצג. 

בית המשפט הורה להאריך את מעצרו של פישר עד מחר, ולשחרר את החשודה השנייה למעצר בית.

החשדות החמורים נגד הפרקליט עלו לראשונה לאחר שיו”ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, טען בחקירתו כי עורך הדין הציע להשיג לו הקלות משמעותיות בתיק שבו הוא נחשד בעבירות שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים, וזאת בתמורה לתשלום 150 אלף דולר. עורך הדין חשוד בין היתר כי שיבש מהלכי משפט כשהודיע לחסן על החקירה נגדו ועל מעצרו הצפוי – דבר שגרם לו ולאנשי הנמל החשודים בשחיתות להשמיד לכאורה ראיות.

החקירה בעניין הועברה לידי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) בניסיון לברר מהיכן קיבל עורך הדין את המידע הרגיש, בין השאר באמצעות ציתותים ומעקבים אחר התנהלותו. גם חסן עצמו הקליט את עורך הדין.

לפי חשד המשטרה, לבד מחסן, קיבלו נאשמים נוספים בפרשות ציבוריות בולטות הצעות דומות מעו”ד פישר.

בדיון שהתקיים בבית המשפט בבקשה להסיר את הצו, הודיעה נציגת מח”ש כי מחר בכוונת נציגי המחלקה לבקש להאריך עוד את מעצרו של עורך הדין. בשלב הזה אין שום אינדיקציה לחוקרים, כך עולה, שהעו”ד החשוד אכן מימש את הבטחתו והעביר סכומי כסף לקציני משטרה.

עם לקוחותיו המרכזיים של הפרקליט נמנים קצינים בכירים מאוד במשטרה, בהם מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, וראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה. כמו כן, מייצג עורך הדין שורה של קצינים בכירים פחות, אך כאלו המחזיקים בתפקידי מפתח בארגון.

במח”ש בודקים אם בתמורה למידע שקיבל מקצינים שייצג הוא נהג לגבות מהם שכר טרחה נמוך או לחלופין להעניק להם טובות הנאה.

במשטרה, שספגה באחרונה לא מעט ביקורת ציבורית, התייחסו בסוף השבוע לפרסומים אודות הפרשה וטענו כי הם נועדו לפגוע בשוטרים ובמפכ”ל יוחנן דנינו. “הפרסומים רוויים בכותרות וברמיזות שיש בהן כדי להכפיש 30,000 שוטרים מסורים העושים לילות כימים למען בטחון אזרחי ישראל”, נאמר בהודעת המשטרה. “תכליתם לפגוע במשטרה ובעומד בראשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם זה המצב תתחילו לעשות דרכונים
    06/07/2014 11:45
    אבי
  1. הביטחון שלנו בידי האנשים שאנחנו אמורים לברוח מהם,