ליברמן לביבי: “אל תחלק לי ציונים” • לפיד: “שרים מתלהמים כמו טוקבקיסטים”

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אי אפשר לאחוז בחבל הזה משני קצותיו. אי אפשר ליהנות מתשלומי ביטוח לאומי וקצבאות ילדים מצד אחד - ומצד שני להפר את החוקים הבסיסיים ביותר"
ח' תמוז התשע"ד / 06.07.2014 14:07

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, שר האוצר יאיר לפיד, התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לאירועים האחרונים:

“חמאס קודם כל צריך לדעת שאנחנו לא נעבור בשתיקה על הירי לדרום. כל עוצמתו של צה”ל וכל עוצמתה של מדינת ישראל תופעל אם לא יוחזר השקט לדרום. זה בלתי נסבל ואנחנו לא נסבול את זה.

לגבי המתרחש בתחומי מדינת ישראל, אני דיברתי הבוקר עם ראשי העיריות של באקה אל גרבייה וקלנסוואה, אנחנו צריכים להחזיר את השקט ולהפעיל את החוק.

יחד עם זאת הממשלה לא יכולה להתנהל או להתלהם כמו טוקבקיסט, ושרים בממשלה לא צריכים להתלהם ולדבר כמו טוקבקיסטים. אנחנו צריכים להנמיך את הלהבות ולא להגדיל את הלהבות, ואנחנו צריכים לא ללבות את האש, אלא לכבות את האש.

“ולפיכך עכשיו מה שצריך לעשות זה לתת לחוק לטפל בשלו, להתכנס ולדבר ולא לתת לקיצונים לא מהיהודים ולא מהערבים לנהל את מדינת ישראל, אלא לממשלה ולכוחות הביטחון לטפל במה שמתרחש כרגע”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “אנחנו פועלים מול כמה חזיתות בעת ובעונה אחת. הלילה פעלנו נגד מטרות רבות של חמאס בעזה, והיעד של כל הפעולות שלנו הוא החזרת השקט והביטחון לכל אזרחי ישראל, ובראשם לתושבי הדרום”.

“הניסיון מוכיח שברגעים כאלה יש לנהוג בקור רוח ובאחריות ולא בהתלהמות ובפזיזות. אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להשיב את השקט והביטחון לדרום”.

עוד אמר ראש הממשלה: “בסוף השבוע אנחנו גם פעלנו בנחישות נגד ההתפרעויות בירושלים וביישובים ערביים. אנחנו נוקטים יד קשה מול פורעי חוק ומול מסיתים מכל צד שהוא. אין מקום במדינת ישראל ליידוי אבנים על שוטרים, אין מקום לזריקת בקבוקי תבערה, אין מקום לחסימת צירים או השמדת רכוש, אין מקום להסתות נגד עצם קיומה של מדינת ישראל.

“אי אפשר לאחוז בחבל הזה משני קצותיו. אי אפשר ליהנות מתשלומי ביטוח לאומי וקצבאות ילדים מצד אחד – ומצד שני להפר את החוקים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל. אני קורא למנהיגי הציבור הערבי לגלות אחריות, להתייצב בפני גל ההתפרעויות כדי להחזיר את השקט על כנו. מי שלא יכבד את החוק – ייעצר וייענש בחומרה.

“אני מבקש בהזדמנות הזאת בשם ממשלת ישראל לשלוח את הערכתי הרבה לשוטרים ולחיילים שעוסקים ללא לאות באבטחת ביטחונם של כל אזרחי ישראל”.

מי שלא אהב את דברי ראש הממשלה הוא שר החוץ אביגדור ליברמן, שאמר בטון תקיף לנתניהו: “אל תחלק לי ציונים על אמירותיי”.

כאשר ראש הממשלה אמר שאת הדיון המדיני הוא יקיים רק בישיבות הקבינט – הגיבו מספר שרים בזעם. “יש לי עמדה ואני רוצה להשמיע אותה”, אמר בישיבה השר להגנת הסביבה עמיר פרץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות