השופטת שושנה אלמגור, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישרה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, לפיו שופרסל תשיב ללקוחות 8 מיליון שקל.
זאת, לאחר שהרשת חייבה לקוחות במחיר מלא – גם כשהיו מבצעים על מוצרים שרכשו.
לפי דיווח של ב’דה מרקר’, הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה במארס 2015 על ידי עו”ד דוד אנגור, באמצעות עורכי הדין אמיר ישראלי ושלומי כהן. בבקשה נטען כי המבקש מצא יותר מפעם אחת, כי למרות ההבטחה להוזלה, לאחר שהוא שילם על המוצרים שקנה בקופה – הוא נוכח שחויב במחיר המוצר המלא.
הוא ביקש פיצוי כספי ומנגנון לבקרה ולזיכוי.
כיצד יעבוד מנגנון הפיצוי?
לפי ההסכם שאושר, מאחר שלא ניתן לאתר את הלקוחות שנעשתה טעות בחשבונם, שופרסל תפצה את כלל לקוחותיה, כך שכל מי שיקנה ברשת במהלך החודשים ינואר-פברואר 2019 ביותר מ-25 שקל – ישלם 4 שקלים פחות, עד שסכום הפיצוי יגיע ל-8 מיליון שקל.
הזיכוי יינתן אוטומטית בקופה, כך שמי שיקנה למשל ב-50 שקל, ישלם 46 שקל. לקוחות יכולים לקבל את ההנחה בכמה רכישות ברשת, כשהרף היחיד הוא סכום בקנייה אחת של יותר מ-25 שקל.
לפי ‘דה מרקר’, בהסדר הפשרה גם גובשו נוהלי עבודה חדשים ברשת, שימנעו הטעיית צרכנים.
השופטת אלמגור אישרה כי עורכי הדין יקבלו שכר טרחה של 900 אלף שקל והתובע הייצוגי יקבל 100 אלף שקל.