עימותים בי-ם: ערבים מתפרעים • 35 פצועים אחרי הלוויית הנער

אלפי שוטרים התפרסו בירושלים כדי לאכוף את הסדר, אבל את המתפרעים הערבים זה לא מפחיד: יידו אבנים על שוטרים במספר מוקדים • 35 נפצעו באורח קל • גור ביטלה 'שבת הנסיעה' לרגל היארצייט של בעל ה'לב שמחה'
יוני גרין
ו' תמוז התשע"ד / 04.07.2014 15:01

שוב מהומות בירושלים:  מאות צעירים ערבים התפרעו היום (שישי) במזרח ירושלים, והתעמתו עם כוחות המשטרה, סביב הלווית הנער הפלסטיני מוחמד אבו-חדיר, שעל פי החשד נחטף ונרצח ביום רביעי האחרון, ומובא לקבורה אחר הצהרים בשועפט. עד כה נפצעו באורח קל בהמלך הארועים  35 בני אדם.

העימותים החלו בוואדי ג’וז, כאשר מאות צעירים ערבים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. המשטרה הדפה את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, מחוץ לביתו של אבו-חדיר התאספו מאות ערבים שנשאו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד ישראל בעקבות הרצח.

 הפלסטינים זעמו על כך שגופתו הועברה אליהם באיחור.

במהלך הלוויה נשמעו קולות של מטחי יריות שנורו לאוויר ככל הנראה מנשקים אוטומטיים. כמו כן נורו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה. המתח בשועאפט מורגש באוויר ותמונותיו של הנער מוחמד עם הכיתוב ‘מוחמד השהיד’ תלויות ברחבי הכפר, לצד כתובות גרפיטי הקוראות לרצח יהודים. 

בעיר העתיקה ניסו עשרות לפרוץ מחסום משטרתי, אך נבלמו ידי הכוחות, בראס אל עמוד יידו עשרות רעולי פנים אבנים לעבר שוטרים שאבטחו את המקום. כוח משטרה הדף אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כולל רימוני הלם. עם סיום התפילה בהר הבית יידו צעירים ערבים רעולי פנים אבנים לעבר כוחות משטרה בשער המוגרבי.

אלפי שוטרים מרחבי הארץ מתגברים את אכיפת הסדר בירושלים ומאבטחים את תפילות יום השישי ואת מסע ההלוויה. במשטרה קיימת הערכה כי יש כוונות להפרעות סדר חמורות בתום הלווייתו של הנער.

מאז הרצח היו מהומות אלימות קשות,  במסגרתם הושחתו גם תחנות של הרכבת הקלה.

המצב הביטחוני בירושלים משפיע גם על התנהלות הציבור החרדי: בחסידות גור בוטלה ‘שבת נסיעה’, עקב המצב הביטחוני המתוח בירושלים. השבת, ז’ תמוז, חל יום היארצייט ה-22 של האדמו”ר בעל ה’לב שמחה’ מגור זצ”ל, אביו של האדמו”ר הנוכחי. מידי שנה מתקיימת ‘שבת נסיעה’ , כאשר החסידים מכל רחבי הארץ מגיעים אל חצר גור בירושלים.

אלא שהשנה בוטלו התכניות המוקדמות וגבאי ה’שטיבלאך’ קיבלו הודעת ביטול.

בשל המתיחות גם לא תתקיים השנה העלייה ההמונית לקברו של בעל ה’לב שמחה’ זצ”ל, הטמון ב’מערת אדמו”רי גור’ בהר הזיתים בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות