ישראל באולטימטום לחמאס: 48 שעות להחזיר את השקט

אליעזר היון
|
ו' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 21:49
הירי נמשך: 20 רקטות ופצצות מרגמה נורו הערב לעבר יישובי הדרום • חייל צה”ל נפצע מפצמ”ר • ישראל העבירה דרך מצרים אולטימטום לחמאס: אם הירי לא ייפסק בתוך 48 שעות – צה”ל יתקוף • חמאס מאיים: “היישובים שלכם יהיו בטווח הרקטות שלנו ונתקוף מטרות חדשות. יש לנו בנק מטרות שישראל אינה צופה פגיעה בהן”

השקט בדרום ששר לאורך שעות היום נשבר באחת: במהלך הערב נורו לישראל כ-20 רקטות ופצצות מרגמה נורו היום מעזה לעבר יישובי הנגב ונחתו באזור התעשייה בשדרות, וביישובים במועצה האזורית אשכול. מן המטח נפגע חייל צה”ל קל מרסיסי פצצת מרגמה.

הרקטות גרמו להצתות ולפגיעה במבנים, ושריפות קוצים פרצו בעקבות הנפילות. ביישובי מועצת אשכול שהו התושבים בחדרים המוגנים, ובשאר יישובי עוטף עזה התבקשו התושבים להימצא בקרבת מקום למרחבים מוגנים.

בעוד הירי לעבר יישובי הדרום נמשך, מקורות פלסטיניים דיווחו הערב (חמישי) כי ישראל העבירה דרך המודיעין המצרי אולטימטום לחמאס כי אם הירי לא ייפסק בתוך 48 שעות – צה”ל יתקוף בעזה.

לפי הדיווח, המסר הועבר לפעילים ולהנהגה בעזה אמצעות סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להסלמה הביטחונית, ואמר כי ישראל ערוכה לשתי אפשרויות בדרום. “אפשרות אחת היא שהירי ייפסק, ושהשקט יימשך. אחרת היא שהירי יימשך ואז הכוחות המתוגברים שנמצאים בדרום יפעלו בעוצמה. ביטחון אזרחינו קודם לכל”, הבטיח.

בעקבות הסלמה ערכה הזרוע הצבאית של החמאס היום מסיבת עיתונאים ואיימה בהגדלת טווח הירי. דובר עז א-דין אל קסאם אמר: “היישובים שלכם יהיו בטווח הרקטות שלנו ונתקוף מטרות חדשות בתגובה לכל צעד אווילי שהנהגתכם תנקוט בו. יש לנו בנק מטרות שישראל צופה פגיעה בהן וכן מטרות אחרות שישראל אינה צופה פגיעה בהן”.

הדובר הבטיח כי הזרוע הצבאית תפתיע גם את האויבים שלה וגם את ידידיה כשתחשוף את יכולות הנשק שברשותה.

הוא הוסיף כי ישראל יכולה אולי לקבוע כיצד תתחיל המערכה אך אין לה את היכולת לקבוע כיצד היא תסתיים. “הזרוע הצבאית ערוכה לכל, והיא נמצאת בתיאום מלא עם שאר הפלגים והתנועות בעזה”, אמר.