נציגים מכל המינהלים הקהילתיים החרדים בירושלים נפגשו עם המועמד לראשות עיריית ירושלים, השר זאב אלקין, בכדי לשמוע את חזונו בכל הקשור לניהול העיר, וכן לדון בבעיות התחבורה ברחבי הבירה.
את המפגש יזם יו”ר ועדת התחבורה המשותפת למינהלים הקהילתיים ישי בלך, ואירח יו”ר המנהל הקהילתי נווה יעקב אלי יעקובי.
יו”ר ועדת התחבורה המשותפת למינהלים הקהילתיים ישי בלך הודה למועמד על “שהקדיש מזמנו להיפגש איתנו ולשמוע את בעיות התחבורה, איתם רוב התושבים בעיר מתמודדים. הפורום, שמייצג נציגים מכל המינהלים הקהילתיים, הוקם בשל טענות הנוסעים בתחבורה הציבורית על עומסים אדירים באוטובוסים, ועל כך שהקווים לא עומדים בלוחות הזמנים. אי לכך, אנו דורשים הכנסת מפעיל תחבורה נוסף לאגד, שישפר את שירות האוטובוסים ויפחית מהעמוסים הקיימים. קווים מהירים לשכונות קצה, קידום נתצי”ם ופתרונות נוספים שייעלו את מערך התחבורה הציבורית”.
במהלך המפגש השמיעו נציג המינהלים הקהילתיים את הבעיות איתם הם מתמודדים כבר מספר שנים בכלל העיר ובפרט בשכונת מגוריהם.
המועמד לראשות העיר ירושלים, השר זאב אלקין, אמר: “אני שמח על המפגש עם נציגים מכל המינהלים הקהילתיים החרדים. תודה על היוזמה. אי אפשר שלא להתרשם מהרצינות של המפגש. התפיסה שלי בניהול עיר, בכלל, היא שיתוף ציבור”, אמר השר. “זה אחד מאבני היסוד. כל הרעיון של העירייה זה שיתוף, והדרך הכי נכונה נכון להיום לשתף, זה באמצעות מינהלים קהילתיים.
“שוב, גם את זה צריך וניתן לשדרג, אבל זה כבר סיפור אחר. את השיח והשולחן הפתוח, נמשיך לאחר שאבחר לראשות עיריית ירושלים”.
השר אלקין הציג בהרחבה את תכניתו לפתרון בעיות התחבורה הציבורית בירושלים, אותה פרס במסגרת הצגת תוכנית העבודה שלו – ‘תכנית ירושלים מתחדשת’: “המדיניות החדשה היא התחבורה הציבורית קודמת לרכב פרטי. לכן מערכת התכנון תפעל כך שהציבור יוכל להגיע למרכזי התעסוקה הקניות והפנאי בשימוש בתחבורה הציבורית.
“הדרך לכך היא באמצעות הפעלת חניוני חנה וסע וקווים ייעודיים מהשכונות אל מרכזי התעסוקה והקניות”, הסביר אלקין את הבסיס שלפיו תפעל מדיניות התחבורה הציבורית בירושלים בכהונתו כראש העיר.