שוב התפרעויות בירושלים: רעולי פנים מיידים אבנים וזיקוקים

רצח הנער הערבי: אחר הצהריים התחדשו המהומות בשועפט: עשרות צעירים ערבים מיידים זיקוקים ואבנים - ומבעירים פחי אשפה • דובר הזרוע הצבאית של חמאס במסיבת עיתונאים על רקע ההסלמה בדרום: "נתקוף מטרות חדשות בתגובה לכל צעד אווילי שהנהגתכם תנקוט בו"
אליעזר היון
ה' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 18:22

המהומות בשכונת שועפט בירושלים התחדשו היום (חמישי)] אחרי הצהריים, אחרי בוקר שהיה יחסית שקט. במקביל מטח של רקטות נורה מעזה ואזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים.

המהומות בירושלים

רעולי פנים רבים מיידים אבנים על כוחות הביטחון ומבעירים פחי אשפה. חלק מהצעירים יורים זיקוקים לעבר כוחות המשטרה.

העימותים החלו אתמול בעקבות מציאת גופת נער פלסטיני בן 16 ביער ירושלים. מאות מפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון, יידו לעברם אבנים וחפצים שונים, ואף רגמו באבנים את תחנת הרכבת הקלה במקום. שלושה מטעני צינור הושלכו, אחד מהם התפוצץ. אזרח ערבי פונה לבית חולים. בהמשך הושלכו גם בקבוקי תבערה לכיוון השוטרים.

בתוך כך הסתיימה נתיחת גופו של הנער שזוהה באופן וודאי, כאבו חדיר, במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בנתיחה השתתף גם רופא פלסטיני, וממצאיה הועברו למשטרה.

מניתוח צילומי מצלמות האבטחה מתחזקת הסברה בקרב גורמי הביטחון כי הנער נרצח על רקע לאומני, אולם עדויות נוספות להשערה זו לא נמצאו. לוויתו של הנער נדחתה בעקבות הנתיחה.

שרי הקבינט התכנסו כדי לדון בהתפתחויות.

ההתפתחות בעזה

לאחר חודשים אורכים של שקט נורתה הבוקר רקטה לעבר העיירה אופקים. אזעקות ‘צבע אדום’ נשמעו הערב ברצף בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

בעקבות הסלמה ערכה הזרוע הצבאית של החמאס היום [ה] מסיבת עיתונאים ואיימה בהגדלת טווח הירי. דובר עז א-דין אל קסאם אמר כי “היישובים שלכם יהיו בטווח הרקטות שלנו ונתקוף מטרות חדשות בתגובה לכל צעד אווילי שהנהגתכם תנקוט בו. יש לנו בנק מטרות שישראל צופה פגיעה בהן וכן מטרות אחרות שישראל אינה צופה פגיעה בהן.

הדובר הבטיח כי הזרוע הצבאית תפתיע גם את האויבים שלה וגם את ידידיה כשחשוף את יכולות הנשק שברשותה.

הוא הוסיף כי ישראל יכולה אולי לקבוע כיצד תתחיל המערכה אך אין לה את היכולת לקבוע כיצד היא תסתיים. “הזרוע הצבאית ערוכה לכל, והיא נמצאת בתיאום מלא עם שאר הפלגים והתנועות בעזה” אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות