בגלל האופניים החשמליים: מבחני התיאוריה בנהיגה יוקדמו לגיל 15.5

אריה ריבקינד
|
ה' חשון התשע"ט / 13.10.2018 21:56
גיל התיאוריה בנהיגה יירד ל-15.5 – כדי לכלול את רוכבי האופניים החשמליים ולבחון גם אותם על חוקי התנועה • משרד התחבורה רוצה להכניס את השינוי הזה עוד לפני סוף השנה

משרד התחבורה החליט להקדים את גיל הבחינה לתאוריה לגיל 15.5, במקום גיל 16 ושלושה חודשים כפי שנהוג כיום. כך פורסם הערב (שבת) ב’החדשות’.

מדובר במהלך שיאפשר לצמצם את הפער ולטפל בבני הנוער שרוכבים על אופניים חשמליים עוד לפני התאוריה.

כיום יש פער של שלושה חודשים בין הגיל שבו לבני הנוער מותר להתחיל לרכוב על אופניים חשמליים – גיל 16 – לבין הגיל שבו הם נבחנים על חוקי התנועה.

המהלך לא מצריך אישור ממשלה אלא רק תיקון של תקנה, והכוונה היא להכניס את השינוי הזה עוד לפני סוף השנה.

בהודעה מטעם המשרד נאמר, כי המהלך נועד “להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים”.

מחר צפויה הממשלה לאשר הצעת החלטה בנוגע לתוכנית להסדרת תחום האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך. בין השאר, ההצעה כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים, שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה.

על פי ההצעה, החל מ-2019 תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.

עוד קובעת ההצעה תיקוני תקנות הנוגעות לחובת חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר; דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק; הגדלה משמעותית של הקנסות; החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים; הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק והקמת צוות בין-משרדי לרישום אופניים חשמליים.