לפיד: הקבינט הכי פטפטני בתולדות המדינה; נגד הורדת אחוז החסימה

אריה ריבקינד
|
כ"ט תשרי התשע"ט / 08.10.2018 18:01
יו”ר יש עתיד תקף את התנהלות שרי הקבינט: “שרים מסכנים את ביטחון ישראל בשביל הפריימריז שלהם. בנט וליברמן מנסים לקושש קולות” • על הסקרים: “ברגע שהבחירות מתחילות הכול משתנה”

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, העניק היום (שני) ריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, ואמר כי הוא אינו יודע להעריך מתי ייערכו הבחירות הקרובות.

הוא לא פסל ישיבה בממשלה עם בנימין נתניהו – אך התחייב: “לא אשב בממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום”.

לפיד התייחס לפיגוע אתמול במפעל בברקן, וכשנשאל בנוגע לאפשרות להעניש קולקטיבית פועלים פלסטינית בעקבות הפיגוע, אמר: “גם הקולות בממשלה שהעלו את זה יודעים שאלה סתם אמירות. זה בסדר ששרים מביעים דעות אלטרנטיביות, אבל מאוד לא בסדר ששרים אומרים דברים שהם יודעים שהם בלתי אפשריים ומסכנים את ביטחון ישראל רק בשביל הפריימריז שלהם. זה הקבינט והממשלה הכי פטפטנים בתולדות המדינה”.

על העימות בין השרים אביגדור ליברמן לנפתלי בנט: “כולם יודעים שזה לא ריב ענייני, אלא ניסיון לקושש קולות של מפלגות במצוקה. זה לחץ מיותר לגמרי. גם בקבינט שאני ישבתי חשבתי שדיברו יותר מדי ואמרתי שנעשה בדיקת פוליגרף, אבל יחסית למה שרואים היום זה היה מנזר השתקנים בלטרון”.

לפיד הגיב על תוצאות הסקרים האחרונים: “אני אומר לך שמה שאנחנו מרגישים היום בשטח הרב היותר חזק מ-2013. גם בסקרים האלה עדיין יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה”, הבהיר יו”ר יש עתיד. “ברגע שהבחירות מתחילות הכול משתנה, עוד יהיו חיבורים ויהיו עניינים. בחירות הן משהו אחר לגמרי”.

על היוזמה להורדת אחוז החסימה אמר: “אני מאוד נגד. העלינו את אחוז החסימה עם נתניהו ביחד, כי הוא הסביר כמה זה חשוב לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו לא צריכים עוד מפלגות קטנות, אלא מפלגות גדולות שמייצרות אחרי זה משילות שלטונית”.