יוסי דגן: “רק פחדן עלוב, כופת אשה צעירה, אמא לילדים, ויורה בדם קר”

חיים טוויל
|
כ"ח תשרי התשע"ט / 07.10.2018 11:24
המחבל כפת האישה לפני שרצח • ראש המועצה האזורית שומרון: “זו ההתנהלות של הרשות הפלסטינית הפחדנית, שבאה היום לפגוע בסמל הדו קיום הכלכלי של יהודה ושומרון”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי האישה שנפצעה במצב אנוש בפיגוע הירי בברקן נמצאה כשהיא כפותה באזיקונים.

יוסי דגן: “אישה צעירה שוכבת על הרצפה כשהידיים שלה כפותות באזיקון, איזה מחבל פחדן מסוגל לכפות אישה צעירה, אמא לילדים, באזיקון ולירות בה בדם קר?”

לדבריו, “זו ההתנהלות של הרשות הפלסטינית הפחדנית, שבאה היום לפגוע בסמל הדו קיום הכלכלי של יהודה ושומרון איזור תעשייה ברקן. לבנו עם המשפחות היקרות בשעה קשה זו”.

קודם לכן אמר דגן: “מדובר באירוע בטחוני קשה מאוד לצערי. מחבל פתח בירי באחד המשרדים הגדולים של איזור תעשייה ברקן. מדובר באירוע קשה מאוד באיזור שהוא גשר של דו קיום בלב השומרון, יש באיזור תעשייה הזה יותר מ-8000 פועלים, כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים  תושבי הרשות הפלסטינית.  זה האיזור שבו השמאל הקיצוני וה-bds מנסים להחרים.

“אני רואה כאן ערבים ויהודים שיושבים יחד ובוכים. אני רוצה לומר בצורה ברורה:  האירוע הזה קשה, אבל אנחנו לעולם לא נשבר. המפעל הציוני בשומרון כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל ימשיך בכל הכוח ובמלוא העוז, גם בבניה, גם בחינוך וגם בתעשייה. זה חלק מהציונות ואנחנו לא נרתע מהרצחנות הנפשעת הזו. אנחנו נתחזק ואנחנו חזקים כמו כל עם ישראל. לעולם לא נשבר”.

ירי בברקן

צילום: דוצ

סמוך לשעה שמונה בבוקר נכנס מחבל בן 23 לאחד המפעלים באזור התעשייה בברקן, עלה לקומה השנייה, נכנס למשרדים פתח באש ורצח גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם.

בדרכו החוצה הוא ירה באישה נוספת, בת 54, שנפצעה באורח בינוני ונמלט מהמקום.

כוחות רבים של צבא, משטרה ושב”כ פועלים באזור ללכידת החשוד בירי שככל הנראה עוד נושא עמו נשק אוטומטי.