הסלמה? אחרי מטחי הרקטות: צה”ל מתגבר כוחות סביב הרצועה

פיקוד העורף הורה לישיבת קרטשניף: לבטל 'שבת התאחדות' במושב ברכיה • הסיבה: אין לקיים כינוסים רבי-משתתפים בדרום • צה"ל נערך להידרדרות ביטחונית בדרום • גורם ביטחוני: "ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע" • ראש העיר שדרות: "לצאת למבצע"
יוני גרין
ה' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 09:53

נערכים להידרדרות ביטחונית בדרום: אוגדת עזה תגברה ביממה האחרונה את כוחותיה מחשש להסלמה באזור הרצועה. כך מדווח אתר וואלה.

גורמים בפיקוד הדרום הטילו הבוקר את האחריות לחלק מהשיגורים האחרונים על פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. “חמאס לא רוצה להגיע לעמוד ענן 2”, אמר אחד הגורמים.

“אם המצב יימשך ולא ייפסקו שיגורי הרקטות, ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע”, אמר לוואלה אותו גורם.

על אף תגבור הכוחות בדרום, הגורם ציין כי עד כה לא זוהתה מוטיבציה בקרב חמאס להחריף את ההסלמה עוד יותר, וההערכה היא כי הסבב הנוכחי ייגמר בתוך ימים אחדים.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, קורא לפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה. בשיחה עם חדשות 2 Online אמר דוידי: “הרקטות נועדו לרצוח ילדים בשדרות. ושבי העיר מכירים את המציאות שהייתה לפני מבצע עופרת יצוקה ומבצע עמוד ענן והמצב שהיה אחרי המבצעים. אנחנו מחויבים לצאת למבצע נרחב על מנת לחסל את הטרור”.

הבוקר דיווחנו כי ישיבת קרטשניף, הממוקמת ברחובות, תכננה לקיים השבת ‘שבת התאחדות’ לתלמידי הישיבה במושב ברכיה שבדרום.

אלא שבעקבות הוראה שקיבלה הנהלת הישיבה מפיקוד העורף, לפיה אין לקיים כינוסים רבי-משתתפים בדרום – בוטלה השבת ביישוב הדרומי. במקום זאת מצאו מנהלי הישיבה קמפוס בפתח-תקווה, בו ישהו תלמידי הישיבה בסופהשבוע.

מאז חטיפת שלושת בחורי הישיבה ותחילת מבצע ‘שובו אחים’ הולכת הגזרה הדרומית ומתחממת. מאות רקטות כבר נחתו בישראל בשבועיים האחרונים, כאשר חיל האוויר תוקף בתגובה יעדי טרור ברצועת עזה.

אלא שבימים האחרונים חלה עליית מדרגה והמתח בדרום עולה. ירי הרקטות הופך צפוף יותר וחיי התושבים ביישובי הדרום שוב הופכים לבלתי נסבלים.

בפעם השלישית מאז איתור הגופות של שלושת הנערים, כינס אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני. עם זאת, בשל מחלוקות בין השרים על דרכי הפעולה, לא מתקבלות החלטות.

בשלב זה לא פורסמה שום החלטה על הרחבת מבצע ‘שובו אחים’ או על כוונה לבצע מהלכים צבאיים. באופן לא רשמי כל הדוברים טוענים כי הדרג המדיני מבקש שלא להסלים את העימות ולא ליזום תגובות, אלא להתמקד בלכידת המחבלים הרוצחים של שלושת הנערים.

מה שכן ידוע הוא, כי השרים משה יעלון, גלעד ארדן ונפתלי בנט דורשים בדיוני הקבינט להכריז על תכניות בנייה בגוש עציון, כתגובה על רצח הנערים, בעוד  השרים יאיר לפיד וציפי לבני מסתייגים מכך, בטענה שבנייה בגושי ההתיישבות לא צריכה לבוא כענישה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות