המחאה הצליחה: פעיל הטרור לא ידרוך באוניברסיטת תל-אביב

פעיל טרור, מוחמד כנאענה, סייע לגדודי חללי אל-אקצה ולחיזבאללה - הורשע וריצה מאסר בישראל • לרגל 'יום האדמה', מחר, הוא היה אמור להרצות לסטודנטים • בעקבות גינויים מכל שכבות הציבור הישראלי - נאלצה הנהלת האוניברסיטה לבטל את הגעתו
שרי רוט ונחמן וייס
ז' ניסן התשע"ד / 07.04.2014 00:50

בעקבות ההודעה בדבר הגעתו הצפויה של המחבל המורשע מוחמד כנאענה להרצאה באוניברסיטת תל-אביב, יצאו חברי כנסת, פעילים ומשפחות שקולות למחות ולגנות את היוזמה, עד מניעתה.

כנאענה הינו פעיל טרור שנעצר בשנת 2004 יחד עם אחיו, והואשם על ידי מערכת הביטחון כי קיבל כספים וחומרי הדרכה להכנת אמצעי לחימה, כולל מטענים מורכבים ורקטות שאותם העביר לפעילים של גדודי חללי אל-אקצה וחיזבאללה. הוא הורשע וריצה ארבע וחצי שנות מעצר.

ח”כ אלי ישי מש”ס יצא הבוקר בתגובה חריפה, ואמר: “חופש אקדמי לא יכול להיות תירוץ לעידוד הטרור. אין כאן עניין של שמאל וימין כי אם של שכל ישר וחשיבה בסיסית שהייתה צריכה להימצא ולמנוע את האירוע. מדובר בפעולה בלתי אחראית ואנטי ישראלית השולחת מסר מסוכן, כי היות אדם מחבל מורשע איננו דבר הפוגע ביכולתו להיות דמות מבורכת באקדמיה הישראלית”.

חברי כנסת נוספים מהימין הצטרפו והביעו את עמדתם נגד הביקור המתוכנן. ח”כ איילת שקד מסיעת הבית היהודי כתבה בדף הפייסבוק שלה כי “מוחמד כנאענה, מחבל שהורשע בהעברת מידע לחיזבאללה ושיתף פעולה עם גורמי טרור בג’נין בזמן האינתיפאדה השנייה, ובילה 30 חודשים במאסר, הוזמן להרצות באוניברסיטת תל אביב בכנס בנושא יום האדמה – ובכך בונה השמאל ההזוי בישראל נדבך נוסף במסכת השנאה העצמית ועידוד האלימות”.

סגן שר החינוך אבי וורצמן מסיעת הבית היהודי קרא לנשיא האוניברסיטה להפעיל את סמכותו ולבטל את ההרצאה. לדבריו, “כניסת מחבל בשערי אוניברסיטה ישראלית וציונית היא תעודת עניות להנהלת האוניברסיטה. מהלך כזה מהווה פגיעה חמורה במשפחות השכולות ומשמש פרס לטרוריסטים בכך שאלו המבקשים לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה מקבלים כעת הזדמנות גם לדברר את עוולתם”.

לאור הדברים, ובעקבות של מאות שבאו היום למחות, ביניהם משפחות שקולות, ביטלה הנהלת האוניברסיטה את הגעתו של מוחמד כנאענה לקמפוס. בהודעה רשמית שפרסמה האוניברסיטה נכתב כי “לאור חשש לפגיעה בסדר הציבורי, ומאחר שהבקשה לאישור השתתפותו המפורשת של מוחמד כנאענה הגיעה רק לאחרונה, ללא מתן אפשרות להיערכות – האוניברסיטה אינה מאשרת את השתתפותו באירוע”.

בסיום ההודעה צוין כי למרות ביטול הגעתו של כנאענה, “אוניברסיטת תל אביב דבקה באישור שנתנה לקיים מחר בקמפוס אירוע לציון יום האדמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות