בגלל חוק הגיוס: צניחה חדה במספר החרדים המתגייסים לצבא

על פי הנתונים שהוצגו על ידי ראש אגף תכנון בצה"ל צנח מספר החרדים המתגייסים במחצית בשנה האחרונה • הערכה: חוק השוויון בנטל הרחיק גם את המתונים • בכיר ב'יש עתיד' לחרדים10: המספרים ישתנו
אליעזר היון
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 19:46

למרות אישורו של חוק הגיוס בכנסת ובממשלה, נדמה כי השאיפה של יוזמיו להגיע ל’שוויון בנטל’ רק מתרחקת: על פי הנתונים שהציג ראש אגף תכנון כח אדם סדיר באכ”א, סגן אלוף שי טייב, והובאו באתר ynet יהדות, צנח מספר החרדים המתגייסים במחצית והוא עומד כעת על ממוצע של 75 מתגייסים בלבד לחודש ברבעון האחרון.

ברבעון הראשון של שנת הגיוס החולפת (יולי 2013 עד יוני 2014) הצטרפו לשורות הצבא 601 חרדים, ובאחרון – 294 בלבד.

הערכה בקרב גורמי הצבא היא כי ‘חוק הגיוס’ וההתנגדות הגדולה שעורר, השפיעה גם על החרדים ‘המתונים’ שהיו מתגייסים אילולי החוק, וכעת התכנסו אל תוך הקהילה, ובחרו שלא להתגייס.

גם ברבעון האחרון שנפתח בחודש אפריל האחרון היתה רגרסיה של ממש במספרים: לא פחות מ-33 אחוזים מתגייסים פחות מהרבעון שקדם לו.

גידי, אברך צעיר אומר לחרדים10, כי הוא שקל לעזוב את הכולל לטובת לימודים, או שירות אזרחי, אלא שעם אישור חוק הגיוס בחר לוותר על תכניותיו. לדבריו “אנו נמצאים במלחמה, ובמלחמה אתה לא חושב על עצמך אלא על הכלל”.

עם זאת גורם בכיר במפלגת ‘יש עתיד’ ששוחח עם חרדים10 אמר, כי ההאטה בקצב מספר המתגייסים היתה צפויה, שכן “החברה חשה מותקפת והיא מתכנסת. בהמשך, המספרים ישתנו והאחוזים יצמחו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות