מבקר המדינה: אפליית החרדים במיזם ‘החופש הגדול’ אינה חוקית

במכתב לשר החינוך כותב מבקר המדינה: מדוע התכנית לא הוחלה גם על מוסדות החינוך החרדים? • ח"כ אזולאי: "החלטת שר החינוך אינה חוקית" • מאיר רובינשטיין: אין בקייטנה שום תירוץ של לימודי ליבה
ה' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 23:10

ילדי ישראל יצאו לחופשת הקיץ ומשרד החינוך החל להפעיל את מיזם ‘בית הספר של החופש הגדול’, אבל רק לילדי החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי.

ח”כ דוד אזולאי פנה לראש הממשלה, מבקר המדינה, והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה לכלול גם את ילדי החינוך החרדי.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח”כ אמנון כהן, טען ח”כ אזולאי כי מדיניות משרד החינוך מעמיקה את הפערים בין אוכלוסיות שונות במערכת החינוך. “אני תושב עכו, משלם מיסים כחוק, שירתי בצה”ל, ואני לא מבין מדוע הילדים שלי אשמים ששלחתי אותם לחינוך החרדי. מה פשעם?!” אמר אזולאי.

ח”כ אזולאי הוסיף: “בהתאם להנחיה של משרד החינוך נוצר מצב בו גרים שני ילדים באותו בניין בעכו אחד יזכה לקייטנה והשני לא רק בגלל היותו חרדי רק בגלל שהוריו החליטו לשלוח אותו לחינוך כזה שאינו לפי השקפת עולמו של שר החינוך”.

במסקנות הוועדה שהונחו על שולחן הכנסת קובעת הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח”כ אמנון כהן: “התשובות שניתנו על ידי נציגי משרד החינוך ועל ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין אפליית החינוך הרשמי שאינו מוכר (חרדים, ערבים) אינן מניחות את הדעת. הוועדה סבורה ששר החינוך נקט מדיניות של אפליה וחוסר שוויון”.

ביום שלישי שלח עו”ד הלל שמגר, מנהל נציבות תלונות הציבור ממשרד מבקר המדינה, מכתב לשר החינוך שי פירון.

במכתבו מציין עו”ד שמגר: “ניתן לראות בתכנית חלק בלתי נפרד מפעילותם החינוכית הסדירה של מוסדות החינוך הרשמי, לא נהיר מדוע היא לא הוחלה גם על מוסדות החינוך של תאגיד מרכז החינוך העצמאי ושל תאגיד מרכז מעיין החינוך התורני בארץ ישראל”.

דבריו של עו”ד שמגר מגובים בחוות הדעת שניתנה ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. ונסמכת על פסיקות בג”ץ השונות.

ח”כ דוד אזולאי אמר בתגובה למכתבו של המבקר: “מבקר המדינה סבור כי קיימת אפליה.  עו”ד שמגר ממשרדו של מבקר המדינה מציין כי אפשר שהחלטתו של שר החינוך שי פירון אינה חוקית. בהתאם לדברים המובאים במכתב אפשר שאף שופטי בג”ץ יסברו כי קיימת אפליה ויורו לשר לתקן אותה”.

יו”ר פורום הרשויות החרדיות וראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מברך על הודעת מבקר המדינה כנגד אפליית הילדים החרדים ומניעת תקצובם בקייטנות. “כפי שטענו, אין בקייטנה שום תירוץ של לימודי ליבה. אני קורא לשר החינוך לאמץ את חוו”ד מבקר המדינה, ומקווה שלא נזדקק לפתוח בהליך משפטי למניעת האפלייה”.

מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן, בחרה שלא להגיב לפניות המבקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות