העירייה משכה העתירה לבג”ץ: המרכולים בתל-אביב ייסגרו בשבת

עיריית ת"א משכה העתירה שהגישה לבית משפט העליון כנגד סגירת המכולות בשבת באופן מיידי • איגוד בעלי המכולות: "מודים לעיריית ת"א ורון חולדאי שסוף סוף הסכימו לתמוך בעסקים הקטנים ומאפשרים לנו לקחת יום חופש פעם בשבוע"
שלמה בן חיים
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 19:12

היום (רביעי) משכה עיריית ת”א את עתירתה לבית המשפט העליון כנגד החלטת שר הפנים, גדעון סהר, שהורה לסגור את המכולות והסופרים בשבת. “בהחלטתו של שר הפנים ביחס לחוק העזר לתל אביב-יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות).. אישר שר הפנים חלק מהתיקונים לחוק העזר. לפיכך, ואף כי המבקשת עודנה סבורה, בכל הכבוד, כי פסק דינו של בית המשפט הנכבד קמא שגוי, כמפורט בהודעת הערעור, אין המבקשת רואה טעם בהמשך ניהול הערעור לעת הזו”, נכתב. הערור נכתב בעקבות פסק דינו של השופט יפרח כי יש להחיל את כפיית סגירת החנויות מיד. 

יו”ר התאחדות הסוחרים יאיר קורח, קובי ברנר מפורום בעלי המכולות בת”א מסרו בתגובה: “אנו מודים לעיריית ת”א והעומד בראשה, רון חולדאי, שסוף סוף הסכימו לתמוך בעסקים הקטנים ומאפשרים לנו לקחת יום חופש פעם בשבוע. חשוב לומר את זה באופן חד וברור – העירייה ובעלי הרשתות ניסו להציג את המאבק המתמיד שלנו כמאבק דתי.

“אין פה מאבק דתי, יש פה מאבק על פרנסה. גם אנחנו רוצים לצאת לבלות בשישי בערב ולבלות עם הילדים בים בשבת בבוקר. אם יאפשרו לרשתות הענק להישאר פתוחים בשבת, בעלי המכולות הקטנים יהיו מחויבים להישאר פתוחים גם הם בשביל לשמור על חוג לקוחותיהם. זה אבסורד, העירייה והטייקונים רוצים להפוך אותנו לעבדים – תנו לחיות כמו בני אדם!”

במקביל עיריית תל אביב נערכת לסגירת המרכולים בשבת, בעקבות החלטת שר הפנים.

העירייה הגישה הבוקר בקשה לצווי איסור פתיחה בימי שבת ומועדי ישראל כנגד עסקים שימשיכו לפעול בניגוד לחוק העזר הקיים. ההתראות חולקו ל-311 בתי עסק, שהתבקשו לסגור את שעריהם כבר בסוף השבוע הקרוב.

שר הפנים, גדעון סער, אסר בתחילת השבוע על עיריית תל אביב לפתוח מרכולים בשבת. סער פסל את חוק העזר של עיריית תל אביב המאפשר למרכולים לפעול בשבתות, אך לצד זאת אפשר לפתוח בשבת במתחמים מסחריים מיוחדים. גם חנויות הנוחות בתחנות הדלק יוכלו להמשיך לפעול.

בחודש מרץ תיקנה עיריית תל אביב את חוק העזר העירוני, לאחר שנדרשה לעשות כן על ידי בית המשפט העליון. העירייה הגדירה אילו חנויות יוכלו להישאר פתוחות בשבת בכל רחוב מרכזי בעיר מבלי לקבל קנסות כפי שהיה נהוג עד אז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות