נחשף: זו דירת המסתור של נשות ‘כת השאלים’ החשודות בחטיפה

בעקבות צו של ביהמ"ש ותלונה של אב על חטיפת ילדיו בידי אשתו, הגיעו חוקרים אל דירת מסתור בירושלים ונדהמו: 8 ילדים הוחזקו בדירה מוזנחת, בתנאי מחייה ירודים - שאינם ראויים למגורי אדם • שתיים מהנשים, החשודות בחטיפה - נעצרו • המשטרה ממשיכה בחיפושים אחר ילדים נוספים
חיים טוויל
כ"ד אלול התשע"ח / 04.09.2018 10:03

המשטרה עצרה ביום ראשון בלילה שתי נשים, חברות ב’כת השאלים’, החשודות בחטיפת ילדיהן ממשמורת חוקית.

המצרים בוצעו בעקבות צו של בית משפט שהתקבל במשטרה, ותלונתו של אב על חטיפת ילדיו בידי אשתו, בשנות ה-40 לחייה.

עם קבלת הצו, החלה המשטרה בפעילות מודיעינית רחבה, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, וביום ראשון אותרה דירה במרכז ירושלים שם הסתתרו שלוש נשים ו-8 ילדים.

חוקרי המשטרה ונציגי הרווחה שהגיעו לדירה מצאו במקום 8 ילדים, שהוחזקו בדירה מוזנחת, בתנאי מחייה ירודים – שאינם ראויים לאדם בכלל ולילד בפרט.

החוקרים החלו בפעולות חקירה וזיהוי הילדים, ואיתרו רק שניים מהילדים שנחטפו על ידי אמם. שתי ילדות עדיין נעדרות.

עוד עלה בחקירה, כי בדירה נמצאת אישה נוספת, בשנות ה-30 לחייה, שגם כנגדה ישנו צו בגין חטיפת ילדים, וכי היא חיתנה אותם כשהם עודם קטינים ובניגוד לחוק.

בדירה אותרה אשה שלישית עם ילדיה.

החשודות והילדים הועברו לחקירה בתחנה. במהלך הלילה, רשויות הרווחה העבירו את הילדים לטיפולם, ושתי הנשים שכנגדן הוצא צו של בית משפט נחקרו בגין הפרת צו, חטיפה, והזנחת קטין – נעצרו.

אתמול האריך בית המשפט את מעצרן עד ליום שישי. האישה השלישית שהייתה בדירה עם ילדיה שוחררה לאחר חקירה.

ךפי דיווח בוואלה, בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי אחת הנשים החברות בכת, אם לשמונה, הזניחה באופן קשה את ילדיה. עוד נטען כי היא חיתנה את בתה בת ה-15 וכי היא רוצה לחתן נער בן 15 עם נערה בת 13.

כשעורכת הדין של האישה שאלה את החוקר – מה הכוונה להזנחה, הוא השיב כי בין היתר הילדים מקבצים נדבות ולא אוכלים באופן מסודר.

עורכת דינה של החשודה ציינה כי האישה כלל לא ידעה על הצו האוסר עליה להיות עם הילדים, וכי היא לקחה אותם עקב חילוקי דעות עם בעלה. לדבריה, היא גם לא מונעת מהם לימודים, אלא שהם לומדים במסגרות מצומצמות.

השופטת מיקה בנקי ציינה בהחלטתה כי עולה חשד שהחשודה “חטפה את ילדיה הקטנים, הזניחה אותם בצורה קשה ופעלה לחתן את חלקם למרות היותם בני 13 ו-15”.

בדיון על מעצרה של האישה  השנייה אמר נציג המשטרה, כי עוד בתחילת חודש אוגוסט התקבל מידע מגורמי רווחה כי הילדים והאם נעדרים. לדבריו, האב העיד שאישתו  הצטרפה ל’כת השאלים’, וכי קיים צו להרחקת האם מילדיה – אך היא לקחה אותם והסתירה אותם. אתמול, כאמור,  אותרו שלושה מהם.

כת השאלים

אחת הנשים שנעצרו. צילום: דוברות המשטרה

לפי המשטרה, החשודה אותרה בבית “כשהבית מוזנח באופן קיצוני” ובחקירתה שמרה על זכות השתיקה.

השופטת ציינה בהחלטתה על הארכת המעצר: “מסוכנות המשיבה נלמדת מהמיוחס לה”.

עורך דינה של החשודה, אמר בדיון כי לא היה צריך לעצור אותה וכי היא נעצרה רק משום שלא רשמה את ילדיה למוסדות חינוך. לדבריו, בעלה התלונן שאינו יודע איפה הילדים בשל מחלוקת עמה.

חקירת המשטרה נמשכת לאיתור ילדים ומקרים נוספים.

“המשטרה פועלת בנחישות, מקצועיות וביסודיות כנגד מעשי הורים כלפי ילדיהם, שלא אחת עלולים לגרום סבל ופגיעה נפשי ופיזי לילדים, וזאת למען שמירה על שלומם וביטחונם של הילדים ולמניעת המשך הפגיעה בהם”, נמסר מהמשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות