למה הועלה רבי אריה שכטר לניידת בהלוויה • ומה הוא עשה שם

אל הלווית שלושת הקדושים הגיע גם מגיד המישרים רבי אריה שכטר • לאחר שהייה ממושכת בשמש, הוא עשה דרכו אל מחוץ לבית העלמין • אלא שבאמצע הדרך עצרו אותו שוטרים • ומה קרה אחר-כך?
בן-ארי בועז
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 15:55

אל הלווית שלושת הקדושים – גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי”ד, שהתארכה מעבר למצופה, בשל הגעת רבבות אל בית העלמין במודיעין, הגיע גם הנואם ומגיד המישרים, רבי אריה שכטר.

לאחר שהייה ממושכת בשמש הקופחת, ועם תחילת נאומו של ראש הממשלה, החל הרב לעשות את דרכו החוצה מבית העלמין. אלא שבשל קריסת מערך התחבורה, לא ניתן היה לצאת עם רכבים לכל אורך הציר המוביל מבית העלמין עד ליציאה מהעיר מודיעין.

שוטרים שעמדו ליד ניידת כשני קילומטר ממתחם בית העלמין, הבחינו ברב המשרך רגליו באיטיות. אחד השוטרים פנה אל הרב שכטר והסביר לו, כי המרחק הרב עליו לעבור עד ליציאה מהעיר, בקצב הליכתו, ייארך יותר משעתיים. הרב הודה לו ופנה לשבת על אבן בצד הדרך.

ואז במפתיע, ללא ידיעת השוטרים מי האיש ומה מעמדו, הם פנו והציעו לו להכנס אל ניידת המשטרה, שם יפעילו עבורו את המזגן כדי שיחוש בטוב.

הרב שכטר נענה להצעה. לאחר שהתיישב ושתה מים, אמר להם  כי הוא מבקש לברך כל אחד מהם באופן אישי, יאזין לבעיות שיציגו בפניו – ויינה להם. ככה, הוא אמר, ישיב להם על החסד שעשו עמו. ואכן שוטר אחר שוטר הם ניגשו אל רב והתברכו מפיו. היו שוטרות שנשארו להתייעץ עם הרב וקבלו ממנו עצה, ברכה ועזרה.

IMG_8215

IMG_8217

IMG_8218

IMG_8220

IMG_8223

IMG_8227

IMG_8229

IMG_8230

IMG_8232

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלך מין אצל מינו
    02/07/2014 16:48
    צ'למער
  1. במשטרה מעריכים אותו מהתקופה בה הוא שימש כסוכן שב”כ, ועזר להסגיר לישראל את יוסל’ה שוכמאכר.