בשורה רעה: חברת יוניליוור הודיעה ללקמעונאים כי החליטה לייקר את הקרמבו ב-7.5%.
ההתייקרות, בגובה 8 אג’ ליחידה, צפויה להתרחש בחודש ספטמבר, לקראת תחילת עונת הממתק הישראלי של החורף.
הקרמבו ממותג כ’גלידת שטראוס’, אך המותג שייך לחברת יוניליוור.
יוניליוור “מאשימה” בהתייקרות את העלייה בשכר המינימום ובהתייקרות התשומות.
עליית המחיר תקפה לאריזות 20 ו-32 יחידות, בעוד שמחיר מארז 8 יחידות נותר ללא שינוי.
הפעם האחרונה שיוניליוור ייקרה את הקרמבו היתה ב-2012, אז נרשמה התייקרות של 4%. ב-2015 הקטינה את המארזים של הקרמבו, מה שהביא להתייקרות של עד 25%.
ב-ynet דווח, כי גם אצל המתחרה של יוניליוור בקטגוריית הקרמבו, ‘הגלידות של פלדמן’, המייצרת את מנבו, שוקלים להעלות מחירים. מהחברה נמסר בתגובה: “הנושא יעלה לדיון בקרוב, עדיין אין החלטה”. מתחרה נוסף בקטגוריה הוא הקרמבו של חברת ריאו.
מיוניליוור נמסר בתגובה: “למרות העלייה במחירי התשומות, המשפיעה על מגוון רחב ממוצרי החברה, יוניליוור לא מתכננת, בשלב זה, להעלות מחירים.
“המקרה של הקרמבו שונה, לאור שחיקה דרמטית של הרווחיות בייצורו בשנים האחרונות, שנבעה בין היתר, מעלייה בשכר עובדי הייצור במפעל והפכה את ייצור הקרמבו ללא כדאי. לפיכך, נקטה החברה בצעדי ייעול בתהליכי הייצור במפעל, כדי לצמצם למינימום את העלייה במחיר לקמעונאי, העומדת על 8 אגורות ליח’ קרמבו”.