נתניהו מאיים: “אם יהיה צורך – נרחיב הפעולה נגד חמאס גם בעזה”

טרם כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, נשא ראש הממשלה דברים "כל מי שהיה שותף בחטיפה וברצח - דמו בראשו" • שר הביטחון: "לחשוב מהראש ולא מהבטן"
ד' תמוז התשע"ד / 01.07.2014 22:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שלישי) הצהרה משותפת עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ”ל בני גנץ, בה התייחס להמשך פעולת ישראל נגד חמאס בעקבות רצח שלושת הנערים הי”ד, שנקברו הערב בבית העלמין במודיעין.

“הערב הבאנו לקבר ישראל את בנינו –  נפתלי, גיל-עד ואייל, השם ייקום דמם. העם כולו תומך במשפחות והעם כולו מאוחד במאבקנו בטרור הרצחני. אנחנו נאבקים בו בנחישות ובתקיפות”, אמר נתניהו, ופרט את שלוש המשימות שניצבות כעת, לדבריו, בפני צה”ל וזרועות הביטחון.

 “ראשית, להגיע לרוצחים ולכל מי שהשתתף בחטיפה. כל מי שהיה שותף בחטיפה וברצח – דמו בראשו. לא נשקוט ולא נרפה עד שנגיע לאחרון שבהם ואין זה משנה היכן ינסו להסתתר. אנחנו נגיע לכולם גם אם זה ייקח זמן. זוהי המשימה הראשונה שלנו –  והיא תבוצע.

שנית, עלינו לפגוע בעוצמה באנשים ובתשתיות של חמאס ביהודה ובשומרון. אנחנו כבר עצרנו מאות מפעיליו של החמאס,  סגרנו עשרות ממוסדותיו, הרסנו בתים, ועוד ידינו נטויה.

המשימה השלישית שלנו היא לפעול נגד ארגון החמאס ברצועת עזה. החמאס ממשיך לעודד גם בימים אלה חטיפות של אזרחנו  והוא אחראי ישירות לירי רקטות ומרגמות לשטחינו, כולל בשעות האחרונות. צה”ל פועל בימים האחרונים נגד מטרות החמאס ברצועת עזה, וגם כאן ידינו נטויה. אם יהיה צורך, נרחיב את המערכה ככל שיידרש.

מי שחושב שהוא ישיג משהו בטרור נגדנו – ימשיך להתבדות וישיג תוצאות הפוכות.

החמאס אחראי,  החמאס משלם, החמאס ימשיך לשלם.  אנחנו פועלים בנחישות, בתבונה ובאחריות כשהשיקול העליון – שעומד לנגד עיני ונגד עיני שר הביטחון והרמטכ”ל – הוא הבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל”.

שר הביטחון משה יעלון המשיך באותו הקו ואמר כי ישראל מוסיפה לפגוע בחמאס, ששם למטרה לפגוע בישראלים רק משום שהם ישראלים. “נרדוף את פעילי חמאס עד שנשים עליהם את היד. נפגע באנשיו בכל עת ובכל מקום, והארגון ישלם מחיר כבד על מעשיו”, אמר. עם זאת, הוא הבהיר כי הפעולה הנדרשת תהיה מחושבת. “זו העת לנהוג בתבונה, לחשוב מהראש ולא מהבטן, ובעיקר יש לסמוך על צה”ל ושירותי הביטחון”.

בשעה 22:00 תתכנס ישיבה מיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני בבסיס הקריה שבתל אביב. הדיון צפוי להתמקד בהחלטה מדינית – להרחיב את הבנייה בהתנחלויות או לפעול צבאית נגד חמאס בתגובה לפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות