“תאמר לרבי מלובביץ’, שרבינוביץ מניח תפילין לנערים בהר ציון…”

אבי כץ
|
י"ט אב התשע"ח / 31.07.2018 20:58
איש התקשורת בני רבינוביץ פרסם היום בדף הפייסבוק שלו, מסמך אותו הגדיר “מרגש עד דמעות!!!” • קטע ביידיש שכתב הסופר היהודי מארה”ב הרב ניסן גורדון – על אביו ז”ל • הנה הסיפור

איש התקשורת בני רבינוביץ פרסם היום (שלישי) בדף הפייסבוק שלו, מסמך אותו הגדיר “מרגש עד דמעות!!!”.

וכך כתב בפוסט:

מסמך שקיבלתי זה עתה מחבר, שריגש אותי עד דמעות: סיפור על אבי זצ”ל מלפני 55 שנים, שכתב הסופר היהודי מארה”ב הרב ניסן גורדון, שביקר באותם ימים בירושלים, ובין השאר ביקר בהר ציון.

וכך כתב אז (בתרגום חופשי מאידיש):

“ראיתי בהר ציון, איך יהודי עם זקן שחור, עוטף ילד בטלית, ואומר איתו את הפסוק ‘המלאך הגואל’, מה שנוהגים לומר בשמחת תורה בעליית ‘כל הנערים’, כשמעלים לתורה את כל הילדים. לאחר מכן ראיתי, איך שאותו יהודי מניח תפילין על ידיו של אדם שעל ראשו היתה מטפחת, ומברך איתו ברכה ‘להניח תפילין’.

על השולחן שלו, ראיתי סידור נוסח אר”י תהילת ה’ שהודפס ב-770 איסטרען פארקווי בברוקלין. ליד הסידור היה מונחת שיחה של הרבי מלובביץ’ בשפת היידיש, שגם היא הודפסה בברוקלין.

לאחר מכן כשאמרתי לו שיעשה ‘מי שברך’, שאלתי אותו, מה עושה חסיד לובביץ’ בהר ציון. להכנס איתו לשיחה לא היה אפשרי, כי עמדו שם עוד תיירים שגם להם הוא רצה להניח תפילין, אבל הוא הספיק לומר לי: תאמר לרבי מלובביץ’, שאהרן רבינוביץ מניח תפילין לנערים יהודים בהר ציון”.

רבינוביץ

על ר’ אהרן רבינוביץ סיפר בעבר הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן: “ילד בן 11 שנה הייתי, כאשר ביקרתי לראשונה בבית הכנסת חב”ד ברחוב בעל התניא בשכונת מאה שערים בירושלים.

דמות אחת שבלטה בנוף האנושי שם נחקקה בזיכרוני ובתודעתי: היה זה לאחר תפילת ליל יו”ט ראשון פסח (אם אינני טועה), והנה בפינה הימנית של ‘מזרח’ בית הכנסת התרומם יהודי צנום, מעוטר זקן חום-אדמוני, עיניו בורקות אש וכולו אש להבה ומבע של ריתחא דקדושה, וחילק לנוכחים פיסות מצה שמורה – שיירים של מצה שנאפו במסירות נפש ברוסיה הסובייטית (בקייב, דומני).

היהודי הזה היה ר’ אהרן רבינוביץ זצ”ל שבקע את ‘מסך הברזל’ הקומוניסטי, ועלה לארצנו הקדושה באותם ימים מאחורי מסך הברזל מהעיר קייב.

אחר כך זכיתי, לא אחת, להיתקל בדמותו של ר’ אהרן זה, בשטיבלאך של זכרון מוישה. ומנהג בקודש עשה לו, שלאחר כל תפילת שחרית – לפתוח את היכל ארון הקודש ולקלל קללות נמרצות את המשטר הסובייטי בברית המועצות ולאחל לו שיתבטל במהרה (ולבסוף, התקיימו ברול ה’ ‘איחוליו’).

מונחת לפניי תצוגה של פיסת עיתון ישן (‘מעריב’) , ובה ידיעה מקיץ תשכ”ז, וזה לשונה: “אלוף אריק שרון השתתף שלשום במבצע ‘הנחת תפילין’ הנערך מידי יום ביומו ליד רחבת הכותל המערבי.

מבצע זה, עורך הרב אהרן רבינוביץ מחסידי חב”ד, שעלה ארצה לפני כעשר שנים מברית המועצות. הרב רבינוביץ מציע לכל עובר ושב לקיים את מצוות הנחת תפילין כשהוא מצוייד בכמה זוגות תפילין.

כך מנהגו בכל ימות השנה. אך לפי הוראות האדמו”ר מלובאביץ’, הוא מרבה עתה בזיכוי בני ישראל במצוות הנחת תפילין.

שלשום בשעות אחר הצהריים, כאשר הגיע אלוף אריק שרון…לרחבת הכותל המערבי…ניגש אליו הרב אהרן רבינוביץ והציע לו לקיים מצוות הנחת תפילין, שהיא סגולה להטלת אימה ופחד על האויבים שלנו….

לאחר שהרב רבינוביץ הניח תפילין על ידו ועל ראשו של אריק שרון…קרא כל הקהל שנכח במקום, יחד עם האלוף, תפילת ‘שמע ישראל’ שבע פעמים בזו אחר זו”. עד כאן לשון הידיעה.

 

רבינוביץ