מה צפוי בהלוויות? איזה כבישים ייסגרו ומתי? • מה שצריך לדעת

המשפחות ביקשו לקבור את הנרצחים בחלקה צבאית בהר הרצל - שר הביטחון סירב • הסדרי התנועה בלוויות: במודיעין התנועה תתאפשר רק באוטובוסים ושאטלים • ומי ייצג את הממשלה?
שי וייספיש ושלומי צור
ג' תמוז התשע"ד / 01.07.2014 13:33

לאחר שקיבלו את הבשורה המרה על מות יקיריהם, משפחותיהם של שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי”ד ביקשו לקבור את בניהם בטקס ממלכתי בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. למרות זאת, שר הביטחון בוגי יעלון דחה הבוקר את הבקשה החריגה.

עזרא, סבו של גיל-עד שעאר, אמר הבוקר לחדשות 2 כי יש להביא את הנערים לקבורה צבאית, אולם השר יעלון החליט שלא להיענות לבקשת המשפחות, בשל החוק הקובע כי רק חיילי צה”ל יובאו לקבורה בבתי העלמין הצבאיים.

הנרצחים הי”ד ייקברו בבית העלמים במודיעין.

בעקבות מסע הלויה של אייל יפרח ז”ל תחסם הכניסה לעיר אלעד החל משעה 15:45 ועד לשעה 16:30. כמו כן כביש 444 בין צומת נחשונים לצומת רנטיס יסגר לסרוגין בין שעות 16:15 ועד לשעה 17:00. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות.

ביישוב טלמון הודיעו כי ייצאו הסעות למודיעין, וציבור התבקש שלא להגיע ברכבים פרטיים.

משטרת מרחב שפלה תחנת מודיעין נערכת אף היא ללוויות שלושת החטופים, שיתקיימו בבית העלמין במודיעין בשעה 17:30.

המשטרה מעדכנת כי הפניה לרחוב הרכס מכיוון 443 רחוב יהודה המכבי תהיה חסומה לכניסת כלי רכב פרטיים. התנועה תתאפשר רק באוטובוסים ושאטלים שימתינו למשתתפים במגרשי החניה, ויסומנו לטובת המשתתפים לחזרתם בסיום הלוויות.

להלן מגרשי החניה: 1. קברות המכבים. 2. שדה החמניות ברחוב יאיר פרג. 3. לתושבי העיר ברחבת הקניון ורחבת היכל התרבות. לא תתאפשר כניסת כלי רכב פרטיים לבית העלמין. יש להשמע להוראות השוטרים והפקחים שיוצבו במקום.

 מי ינאם?

המייצגים של ממשלת ישראל בהלוויות, על פי בחירה של המשפחות: השר משה בוגי יעלון  באלעד, שר האוצר יאיר לפיד ביישוב טלמון, ושר החינוך הרב שי פירון ביישוב נוף איילון.

ראש הנממשלה בנימין נתניהו ישא דברים במודיעין. גם נשיא המדינה שמעון פרס ישתתף היום ויישא הספד בלוויית שלושת הנערים.

הגר”ד לאו קיצר את שהותו בארה”ב והוא עושה את דרכו בשעה זו לארץ.

את מסע ההספדים במודיעין יסיים הרב דב זינגר ראש ישיבת מקור חיים.

ההספדים וההשכבה יהיו פתוחים לתקשורת ברחבה בכניסה לבית העלמין. הקבורה עצמה תהיה סגורה לסיקור, לבקשת המשפחה.

הרב רמי ברכיהו, רב היישוב טלמון, אמר לערוץ 7 על ההחלטה לקבור את שלושת הנערים יחד, בבית הקברות במודיעין: “אני חושב שזו החלטה מתבקשת, גם לאור זה ששלושת הנערים קשרו את גורלם זה לזה, וגם לאור זה שההורים שלהם נקשרו שלא בטובתם אחד עם השני. גם הקהילות השונות נקשרו אחת עם השנייה כולל רבני הקהילות. לכן ברור שבאופן טבעי שלושתם יקברו ביחד ולשם נעלה מדי שנה לרגל כולנו ביחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות