דרעי לנתניהו: ש”ס תגבה את הממשלה ככל הנדרש

דרעי: "למדינת ישראל אסור לעבור לסדר היום על רצח בדם קר של ילדים" • שר הביטחון: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח על הרוצחים את ידנו"
שרי רוט ושלומי צור
ג' תמוז התשע"ד / 01.07.2014 12:47

יו”ר ש”ס  ח”כ אריה דרעי שוחח הבוקר (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתעדכן מפיו על ההתפתחויות האחרונות בחקירת רצח שלושת החטופים.

דרעי אמר לנתניהו כי ש”ס תגבה את הממשלה ככל הנדרש “על מנת לבוא חשבון עם הרוצחים הנתבעים ושולחיהם”. דרעי הוסיף: “למדינת ישראל אסור לעבור לסדר היום על רצח בדם קר של ילדים”.

שר האוצר יאיר לפיד פרסם הבוקר הודעה, בה נאמר: “הלב נשבר עם ההודעה על מציאת גופותיהם של נפתלי, גיל-עד ואייל. אני מבקש לשלוח חיבוק חם למשפחות ולהבטיח להם שנמשיך ונרדוף את האחראים לפשע הזה”.

גם לפיד הפנה אצבע מאשימה לחמאס ואמר: “חמאס אחראי וחמאס ישלם מחיר כבד. נמשיך ונפעל בנחישות ובאורך רוח עד שנמצא את הרוצחים הללו. זו חובתנו מול מי שמנסה לפגוע בביטחון ילדנו”.

אמש, לאחר חצות, הסתיים הדיון בקבינט המדיני-בטחוני ללא החלטה, הדיון יימשך הערב מיד לאחר ההלוויות.

צה”ל ויעלון הציגו בדיון שתי המלצות עיקריות: הראשונה, להפציץ יעדים בעזה; השנייה, לבדוק מבחינה משפטית את האפשרות של הריסת בתי המחבלים – שבוצעה הלילה חלקית, כאשר חלק מביתו של המחבל  עמאר אבו-עיישה פוצץ.

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, זעם על ההצעה וכינה אותה “תגובה מינורית שתזמין את החטיפה הבאה”. בנט הציע לנקוט פעולות צבאיות נרחבות נגד חמאס בעזה, ובנוסף דרש לחוקק חוק עונש מוות למחבלים. אלא שבנט היה מבודד. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ’, הציע “לנשום עמוק ולא לירות מהמותן”, ושרת המשפטים ציפי לבני אמרה: “הלב זועק אבל צריך לפעול בשכל ישר”.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התייחס הבוקר לרצח החטופים ואמר: “זוהי שעה כואבת למשפחות פרנקל, שאער ויפרח. היגון הכבד שעוטף אותן, עוטף גם את העם כולו. הוא עוטף הורים, אשר התמודדו באופן מעורר הערכה וגילו עמידה איתנה לנוכח היעדרותם של הבנים, והעניקו לצה”ל, לשב”כ ולמשטרת ישראל את הכוח להמשיך בחיפושים עד לסופם המר. הייתה לי הזכות לפגוש אותם פעמיים ולגלות הורים אשר מגלמים את כל הטוב והנאצל שבאדם. אני משתתף באבלם הכבד של ההורים ושאר בני המשפחה ומבקש לחזק אותם ביום קשה זה”.

יעלון הודה גם לכוחות הביטחון שעסקו בחיפושים: “בשבועיים וחצי האחרונים עסקו כוחות צה”ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במאמץ מודיעיני ומבצעי רחב היקף בחיפוש אחר נפתלי, אייל וגיל-עד. הכוחות בשטח, לוחמים ותומכי לחימה מכל היחידות והזרועות, פעלו תוך מפגן מרשים של שילוב זרועות ותחושת שליחות. אני מבקש להודות לכוחות צה”ל, לאנשי שירות הביטחון הכללי, מג”ב ושוטרי משטרת ישראל על המאמץ הכביר, כמו גם למתנדבים הרבים אשר השקיעו את מיטב יכולתם ומרצם בחיפושים”.

שר הביטחון סיים: “אנו רואים בחמאס אחראי לחטיפה ולרצח, ונדע לבוא עימו חשבון. נמשיך לרדוף אחר רוצחי הנערים, ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו. כך גם יהיה”.

 

 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי שמאלני???
    02/07/2014 04:58
    חושב
  1. מי הטפש הזה שחושב שאריה דרעי הספרדי הוא באמת שמאלני בדעותיו….ממש כך רואים בפניה שלו לראש הממשלה…
    האמירות שלו מזכירות לי את הימין הקיצוני ההזוי